Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 24 November 2019

Pemimpin PAS Setuju NAFAS Diberikan Projek Secara Rundingan Terus.

KENYATAAN MEDIA | Nafas Untuk NAFAS

Memberi nafas kepada NAFAS adalah wajar dan saya sokong. Justeru NAFAS menaungi peladang bumiputera. Mereka berhak mendapat projek dari kementerian untuk kepentingan dan masa depan ribuan peladang bumiputera yang bernaung di bawah NAFAS.

 


Kesimpulan :

1. Tender terbuka bukan lah satu kebaikan mutlak yang boleh dipraktis pada semua keadaan. Jika saingan itu antara syarikat individu atau pihak swasta maka ia contoh situasi yang wajar untuk di “open tender” kan.

2. Apabila sudah buka open tender. Kemudian sudah ada pembida yang memenanginya. Tetapi kemudian dibatalkan semula, maka sudah tentulah ia menimbulkan krisis dan mencetus polemik. Perkara ini kena tangani sebaik mungkin.

2. Keanggotan Ahli Jamaah Pengarah NAFAS itu selayaknya bukan dari kalangan pemimpin politik. Biarlah dari kalangan aktivis peladang. Kalau tidak, maka tiadalah transformasi yang diperjuangkan itu.

3. Jangan selewengkan dana NAFAS untuk kerja kempen pilihanraya dan sebagainya. Itu tidak adil dan salah. Justeru peladang yang bernaung di bawah NAFAS terdiri dari pelbagai warna parti politik. Bukan satu pihak sahaja.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...