Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 30 November 2018

Ahli Politik India Dakwa Penganut Hindu Di Malaysia Didiskriminasi Angkara Wahabi, Wanita Ditoreh, Penganut Pecah Kepala.

LAPORAN | Malaysia hari ini didakwa telah difitnah oleh ahli politik dari India dakwa netizen yang dikenali sebagai
Muhammad Sobri.


Sobri yang berkongsikan satu rakaman video yang memaparkan seorang ahli politik India yang namanya tidak dikenali sedang bercakap mengenai insiden serangan di Kuil Seri Maha Mariamman.

  "Semalam di negara malaysia ibukota Kuala Lumpur. Kuil Sri Mahamariaman yang sudah beratus tahun di kawasan seafield telah diserang seramai 200 extremis agama dengan kejamnya. Ketika kaum hindu mempertahankan kuil, ada individu, kanak-kanak, dan wanita di toreh lehernya, ramai jemaah hindu di pecahkan kepala. 

Orang hindu telah buat aduan kepada kerajaan. Tetapi kerajaan hanya datang dan melihat sahaja kejadian itu. Sebahagian kuil telah dipecahkan dan ada usaha-usaha sedang di jalankan untuk memecahkan kuil itu. Ahli majlis tertinggi telah membuat bantahan atas perkara ini. Sejak kebelakangan ini, kaum hindu, kuil hindu, sekolah hindu di tindas. Peluang pendidikan dan pekerjaan di diskriminasi. 

Ini semua di sebabkan penyebaran fahaman wahabi di malaysia. Negara Indonesia dan Malaysia mempunyai jumlah orang Islam tertinggi. Kerajaan juga iktiraf itu negara Islam. Tapi sedikit demi sedikit muslim dari Pakistan & Vanggadesan muslim masuk ke negara Malaysia. 

Kerajaan malaysia mula berubah dasar-dasar mereka ke fahaman wahabi sedikit demi sedikit. Malaysia sebenarnya kerajaan yang bagus/baik. 

Tetapi Dr. Zakir Naik yang kumpul orang untuk ISIS telah di ban dari india telah di beri PR malaysia. Disebabkan perkara perkara seperti itu. Kaum india di Malaysia ditindas. Kerajaan India tidak boleh lagi berdiam diri. Kerajaan Malaysia juga tidak boleh berdiam diri. Perlu ambil tindakan segera. Perlu berkas orang yang ganggu kuil. Perlu memberi perlindungan kepada kaum India/Hindu Malaysia. 

Kita perlu berbincang dengan duta Malaysia/India. Kami dari chennai akan memberikan memorandun kepada duta malaysia. Dia juga bersetuju jumpa kami. Menjaga kaum india di Malaysia adalah tanggungjawab kerajaan Malaysia. Ini yang saya mahu sampaikan," katanya seperti yang diterjemahkan oleh Muhammad Sobri.

Ahli Majlis Tertinggi dalam kenyataan di atas mungkin merujuk kepada ahli-ahli politik berbangsa india di Malaysia. 

Boleh jadi mereka-mereka dari India ini pernah menonton video fitnah P. Waytha Moorthy ke atas Malaysia, sebab itu dengan yakinnya membuat tuduhan tanpa siasatan lanjut terhadap negara. Kita tidak tahu. Kerana maklumat itu boleh diakses dengan mudah melalui Google.

Apa pun fitnah yang jelas ini sudah tentu ada sumbernya. Siapalah yang tergamak menyalurkan berita fitnah kepada India sehingga menjadi isu di negara tersebut. Individu atau kumpulan itu haruslah didakwa kerana tergamak menjadi pengkhianat kepada negara. - 30 November 2018.


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...