Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 11 Januari 2018

"Sandiwara Kelas Pertama", Azmin Gelak Besar Sindir Chedet Ke?

"Sandiwara kelas pertama. Kah Kah Kah," itulah kicauan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali yang menjadi sensasi sejak malam tadi.

Walaupun tidak menyebut nama sesiapa didalam kicauan tersebut nampaknya netizens beranggapan ianya ditujukan kepada Tun Mahathir yang dilaporkan gagal melawat Anwar Ibrahim pada semalam.



"Hari ini Nurul Izzah jadi pemandu pelancong saya untuk jumpa rakan lama. Rakan seperjuangan. Rakan yang banyak berkorban yang ingin saya ucapkan terima kasih," kicau Tun Mahathir.

Bagaimanapun hasrat Tun Mahathir untuk bertemu dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Hospital Rehabilitasi, Cheras tidak kesampaian apabila larangan dikeluarkan oleh KDN.



Menurut Tun Mahathir larangan yang dikeluarkan juga tidak memberikan apa-apa penjelasan dan sebab kenapa beliau dihalang dari bertemu Anwar.

"Saya cuma nak kata saya tak dapat jumpa...Tiada sebarang sebab diberikan.

Saya rasa sedihlah, saya cuma nak jumpa dia, nak ucap terima kasih kerana dia tidak membantah bahkan menyokong saya sebagai calon (perdana menteri)," katanya kepada media.

Mahathir turut berkata bahawanya Najib adalah diktator yang sebenarnya kerana menghalangnya dari bertemu Anwar berbanding dengan dirinya yang pernah dilabelkan sebagai diktator suatu ketika dahulu.


"Tapi mereka menerima arahan daripada menteri dalam negeri yang saya tak dibenarkan bertemu dengan Anwar.

Nak jumpa orang pun tak boleh, nak pergi tengok orang sakit pun tak boleh. Saya dikatakan diktator tapi saya tak pernah buat perkara seumpama ini.

Datuk Seri Najib (Razak) sebenarnya seorang diktator (berdasarkan) perlakuannya. Semua patut sokong (usaha) jatuhkan beliau," jelasnya lagi. - 11 Januari 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...