Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 18 Disember 2017

Tak Mustahil Juga Mohd Amar Jadi PM Dan 1MDB 'Dihalalkan', Sindir MP Amanah Pada PAS.

Oleh : Hanipa Maidin.
Mari berbicara soal tak mustahil ya sheikh!
1. Seorang pemimpin kanan parti suci dilaporkan berkata dalam PRU akan datang tak mustahil parti suci tak menang banyak kerusi, tapi yang jadi PM pemimpin parti suci.
2. Mamat ini juga kata "jangan rasa pelik, yang penting ahli kena yakin kepada pimpinan parti".
3. Beliau juga dilaporkan berkata dengan agenda Islam yang dibawa parti tu mampu melahirkan kejayaan dengan kehendak Allah dan diluar jangkaan manusia.
Wajib komenlah ulasan bertaraf Professor Emiritus ini.
a. Saya setuju sepenuhnya tak mustahil pemimpin parti suci boleh jadi PM meskipun tak menang banyak kerusi dalam PRU. Tapi alang-alang nak berbicara benda tak mustahil, baik ambil perkara mustahil yang tinggi darjatnya sehingga tak boleh langsung difikirkan manusia sama sekali.
b. Misalnya tak mustahil meskipun mamat ini bertanding Dun tapi dia yang jadi PM. Atau tak mustahil jika YB Marang yang jadi PM, dia akan bentang belanjawan daripada masjid Rusila sebab parlimen yang ada sekarang mungkin dianggap tak Islamik dan Kuala Trengganu tak mustahil akan jadi ibu negara Malaysia ganti Kuala Lumpur. Alang alang berbicara perkara tak mustahil, baik ambil yang paling ekstrem.
Dan tak mustahil lepas YB Marang atau mamat Ini jadi PM , Sabah dan Sarawak akan di isytihar sebagai daulah Islamiyyah. Dan tak mustahil di Pulau Pinang semua kerusi yang parti suci lawan dengan DAP, bukan sahaja DAP akan kalah malahan hilang deposit.
c. Dan tak mustahil bila pemimpin parti suci jadi PM, istilah skandal IMDB ditukar kepada mercu tanda 1MDB kerana 1MDB berjaya mengharumkan nama Malaysia di banyak negara luar. Tak mustahil Jho Low diangkat jadi penasihat ekonomi PM yang baru kerana kejayaan luar bisa dan lejen beliau boleh menjana wang 1MDB hingga boleh beli hartanah, kapal layar mewah, buat filem dan beli lukisan-lukisan yang super mahal. Dan tak mustahil Arul Kanda akan jadi Menteri Kewangan Kedua kerana berjaya fahamkan isu 1MDB yang kompleks itu kepada pemimpin parti suci hanya dalam masa 2 jam je.
d. Kena yakin dengan pimpinan dan jangan pelik. Kalau tak yakin maknanya wala' kamu diragui, dikira kamu masih tak matang dan tak sejahtera kehidupan. Jika pelik maknanya antum semua tak habis lagi silibus usrah.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...