Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 18 Disember 2017

PAS Ada Harapan Ketuai Kerajaan, Hadi Calon PAS Untuk PM Malaysia Kata Naib Presiden PAS.

PAS dilaporkan berkata mempertahankan kenyataan Timbalan Menteri Besar Kelantan, Mohd Amar yang parti itu ibukan sahaja ada harapan untuk mengetuai kerajaan selepas pilihan raya akan datang, tetapi juga sudah ada calon perdana menteri.

Laporan Free Malaysia Today hari ini, Naib Presiden PAS, Idris Ahmad dipetik sebagai berkata presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan menjadi perdana menteri jika ia menang pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
“Presiden kita ada satu. Tentulah presiden kita,” katanya ketika dihubungi oleh portal itu.
Semalam, Sinar Harian memetik Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah sebagai melahirkan keyakinan “keajaiban politik” boleh berlaku pada pilihan raya akan datang, walaupun parti itu disebut-sebuh akan menghadapi kekalahan teruk kerana enggan turut sama dalam Pakatan Harapan.
Menurut Amar, “sekiranya dikehendaki Allah”, pimpinan PAS mampu diangkat sebagai perdana menteri dengan kaedah yang tidak dijangka oleh fikiran manusia.
Bagaimanapun, Idris yang juga ahli Parlimen Bukit Gantang berkata parti itu tidak pernah membincangkan siapakah calon perdana menteri sekiranya mereka memenangi pilihan raya.
“Kita lawan (dalam PRU14) dulu, apa sibuk sangat,” katanya.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...