Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 24 Mac 2017

Melayu Meniaga Kena Tangkap, Cina Meniaga Takpe Pula - Peniaga Mengamuk Kaw-Kaw Marahkan MBPP.

Kekecohan berlaku di Flat Kampung Rawa, Georgetown petang semalam apabila sekumpulan pihak penguatkuasa MBPP mengambil tindakan terhadap penjaja yang meniaga di kawasan tepi jalan.


Rakaman video mengenai kekecohan itu mulai tular sejak semalam dan menerima reaksi negatif daripada netizens terutamanya yang anti kepada DAP.

MBPP ialah Majlis Perbandaran Pulau Pinang dan disebabkan itu DAP dipersalahkan dan dianggap sebagai dalang disebalik tindakan penguatkuasaan itu.

Tindakan peniaga melayu yang memaki hamun pihak penguatkuasa berkenaan bagaimanapun tidak mendatangkan kemarahan pegawai-pegawai majlis yang menyita perniagaan itu sebaliknya mereka cuba menenangkan peniaga tersebut namun beliau tetap bertindak memarahi pegawai penguatkuasa yang sedang menjalankan tugas.

Kami difahamkan peniaga yang disita menjalankan perniagaan menjual air di tepi jalan dan tidak mempunyai lesen perniagaan. Barangan perniagaan turut dirampas oleh pihak berkuasa tempatan. 

Pihak kami sedang mendapatkan maklumat lanjut berkaitan kejadian dari wakil MBPP bagi memberikan respon tentang apa yang telah berlaku pada petang semalam. 

 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...