Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 12 Julai 2016

Pemandu Uber Dipukul, Pelanggan Dimaki Dan NGO Pro TEKSI Berbangga Pertahankan Tindakan Biadap.

Perkongsian dari Mimie Rahman yang mengalami peristiwa menakutkan gara-gara dari tindakan kurang ajar lagi biadap seorang pemandu teksi terhadap adiknya dan seorang pemandu Uber.

Lihat kepada paparan screenshot di bawah neh ;


Kemudian Mimie menulis lagi ;


Ringkasnya begini. Pemandu teksi merasakan mereka berhak pukul, belasah, maki, hina, pertikaikan, kutuk, dan buat macam-macam hal lagi kepada pemandu Uber dan penumpang2 mereka mungkin juga ke tahap sampai sanggup membunuh kerana merasakan tindakan dan kemarahan mereka tu berada di landasan yang betul.

What the park la puak2 teksi tak bertamadun neh. Perangai macam sial.

Uber dan Grab Car ialah perkhidmatan alternatif kepada teksi yang juga macam teksi peranan dia.

Dan teksi pula apa hak kau nak sekat perkhidmatan alternatif selain dari product (perkhidmatan) yang kau tawarkan?

Kau orang faham ke tak faham maksud persaingan kat sini?

Contoh mudah macam perkhidmatan prabayar. Ada Celcom, MAXIS, U-Mobile dan etc etc. Bayangkan CELCOM p cepuk penjual MAXIS kerana semata2 menawarkan product simkad prabayar dan menjadi pesaing kepadanya. Logik ke tak logik disitu? Begitu juga la tindakan2 pemandu teksi yang bahlol neh. Yang p cepuk pemandu2 Uber dah kenapa. BODOH NAK MAMPOS. KECIK2 TAKNAK MAMPOS. BESAR2 MEMBELASAH ORANG PULA.

Nak marah sangat. Marah pada diri sendiri. Marah pada sistem yang diperkenalkan oleh pengusaha2 teksi dan marah juga kepada kerajaan. 

Perkhidmatan sewa beli teksi pada kadar yang tak munasabah. Nak ada permit bagai. Itu menambahkan modal perkhidmatan. Kau terpaksa tawarkan perkhidmatan pada harga yang lebih tinggi dari pemandu Uber. Pelanggan berhak pada bila2 masa mencari yang murah dan bersesuaian dengan bajet mengikut kemampuan mereka. Siapa pemandu2 teksi yang nak menutup dan mempertikaikan hak pelanggan?

DUIT PELANGGAN. PELANGGAN PUNYA PASAL LA.

Tak puas ahti. Bukan dengan cara pergi cepuk pemandu Uber. 

Cepuk diri sendiri kenapa bengap sangat dalam nak memahami dan memuaskan kehendak pelanggan. Bagaimana diri sendiri boleh menjadi pesaing yang digeruni oleh pemandu2 UBER. Bukan dengan membelasah orang. Tingkatkan kualiti perkhidmatan sendiri. Adakah dengan membelasah orang kau fikir kau dah cukup bagus dalam meningkatkan kualiti perkhidmatan kau? BODOH NAK MAMPOS. Aku dah lama perati perangai orang2 teksi neh. Kurang ajar gile. Tu tak masuk lagi kenakan caj mahal2 gila. Mentang2 la kat sesetengah tempat takde UBER. Sekali UBER dan GRAB CAR masuk padan muka korang. Degil lagi degil. Degil lagi nak kenakan caj tak ikut meter lepas tu nak kira masa balik takde penumpang so nak caj double pada penumpang. Macam sial.

Dan sikap kurang ajar dorang neh bukan dogengang bhai.

Kau semua tengok respon kat bawah neh sat ;


Aku dapat dari Hakimi Ismail. Kawan kepada Mimie Rahman.

Perumpamaan salah gila. Siapa masuk rumah siapa dan siapa pula kata kawasan Tesco tu hanya teksi je boleh conquer? Korang punya tanah ke Tesco tu?

Suka2 nak jajah kawasan public dan reclaim sebagai kawasan teksi. 

Perumpamaan yang tepat ialah Teksi, Grab Car, Uber ialah pesaing sesama sendiri dalam bidang menawarkan perkhidmatan penghantaran kepada pelanggan. Dan pelanggan berhak pada bila-bila masa ikut kehendak sendiri untuk memilih mana-mana perkhidmatan mengikut kesukaan masing-masing dan mana-mana perkhidmatan penghantaran samada TEKSI, GRAB CAR mahupun UBER tidak berhak mempertikaikan pilihan pelanggan kerana ini adalah wang pelanggan dan pelanggan punya suka la nak guna perkhidmatan apa-apa pun.

Sebenarnya. Semakin pemandu2 teksi buat perangai sial macam neh semakin orang jadi benci dan meluat. 

Dari senak otak fikir macam mana nak bantai pemandu UBER baik kau semua senak otak fikir macam mana nak mahsuhkan biokrasi ataupun benda2 yang tak perlu dalam perkhidmatan teksi. Macam teksi berpersatuan bagai neh. Macam kau semua tak sedar yang kau semua kena kongsi keuntungan yang tak seberapa dengan pihak2 tertentu. Lawan la perkara yang terang2 kacau periuk nasi korang selama bertahun2. Kau kacau pemandu UBER dah kenapa. Dorang sahut seruan Ahmad Maslan untuk buat dua kerja la setannn.

KAHKAHKAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...