Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 12 Julai 2016

1MDB Biayai Haji - Aik, Hutang Berlambak Pun Mampu Taja Orang Pergi Haji? Guna Duit Siapa?

Ada satu page. Nama page tu Info 1MDB Anda. Hihi. Aku nampak Wan Ahmad Fayhsal yang share kat facebook dia. WAF ialah salah seorang admin SSTDM aka pro Mahathir. Memang dia rajin mengulas dan mengupas pelbagai persoalan dan permasalahan tentang isu-isu yang related dengan 1MDB. Sejak-sejak Tun Mahathir melawan, dia pun ikut melawan. Memang followers Mahathir Mohammed yang sejati. Hehe.

Page tu update benda neh ;


So, tambah satu lagi page propa untuk puji-pujian company 1MDB yang rugi teruk tu ya.

Tak silap aku last year pun 1MDB ada taja orang pergi haji. Najib siap buat statement lagi. Dan dilaporkan menerusi tv3. Buletin Utama. Kononnya nak bagitau betapa bagusnya 1MDB. Tengok tu. Taja orang pergi haji kot. Apa lagi yang kau semua tak puas ahti dengan 1MDB. Hehe.

Dan tahun neh 1MDB teruskan lagi perkara tersebut. Tahun lepas 1MDB ada banyak isu berkaitan hutang. 42b bukan sekadar tuduhan kosong. Ia dah terbukti dengan pendedahan demi pendedahan yang dilakukan secara berterusan oleh beberapa pihak sehingga memaksa Arul Kanda mengeluarkan statement demi statement yang akhirnya mengesahkan dakwaan-dakwaan tersebut.

Dan pada tahun neh, 1MDB sekali lagi terbabit dengan isu tuntutan hutang yang mencecah berbillion ringgit. Diulangi. Berbillion ringgit. Bukan duit pasir. Duit daun. Tapi duit ringgit Malaysia.

Dengan masalah pembayaran semula hutang, masalah pelaburan yang merugikan, masalah nak bayar interest hutang yang tinggi, ditambah dengan tuntutan IPIC ke atas 1MDB kau rasa 1MDB ada lagi ke duit nak taja orang pergi haji sana sini?

Itu tak masuk lagi isu duit hilang sana sikit sini sikit secara misteri ke atas beberapa company yang tak wujud.

Tak. Bukan marah, dengki atau apa 1MDB taja orang pergi haji. Nak taja, taja la. Tapi persoalannya guna duit sapa? Mana kau cekau duit nak taja orang pergi haji? Kau sendiri tak berduit kot. Tambah hutang baru? Ke tarik duit dari mana-mana agensi? Yayasan 1MDB? Ada lagi ke nak menyumbang ke yayasan 1MDB, yang mana syarikat induknya mengalami kerugian yang terbukti dan jelas jika kau baca laporan PAC baru-baru neh (sila ke laman rasmi PARLIMEN MALAYSIA dan download laporan lengkap PAC tentang isu 1MDB). 

Seriyus confuse. Nak puji macam mana? Terima kasih 1MDB? Terima kasih hotak kau. Dah takde duit buat cara takde duit. Tak payah berlagak dan propa tak tentu hala yang mana benda-benda macam tu takan selesaikan masalah utama kita neh. BODOH NAK MAMPOS.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...