Selasa, 17 Mei 2016

Sokong Mahathir & Deklarasi Rakyat, Khalid Samad DiSound Setepek Depan Orang Ramai. (Video Inside)


Kesiann.. (sambil geleng-geleng kepala)

Kesiannn... (kali neh geleng-gelengkan kaki pula)

Kesiannnn... (sekarang tengah bergolek-golek atas lantai pula)

KAH KAH KAH

Hadoi. 

Korang tengok video kat bawah neh jap ;



Oke. Dah tengok kan.

Penyoal pertama nama dia Faizal. Dan nampak sangat Khalid Samad tak dapat tangkap point si Faizal tu lagi mao sembang kencang atas pentas. 

Dia tanya kalau air dicelup dengan taik cicak, kau nak minum tak? Mesti taknak punya. Si Khalid ingat orang tanya bahawa dia dah terminum air kaki Mahathir kot gamaknya. Analogi Faizal tak salah tetapi Khalid yang tak nampak point si Faizal.

Mahathir ibarat taik cicak itu tadinya. Dia dah kotor so penglibatan dia ataupun kita dalam deklarasi rakyat sebenarnya seperti mengajak taik bersihkan taik yang mana kesannya nanti tetapla taik vs taik = taik belaka. Eh sial la. Citer pasal taik pula. Sorry gais.

So cara nak bersihkan najis kita kena guna dettol dan seangkatan dengannya. Bukannya guna najis bersihkan najis yang haram takan bersih punya. Jangan kata Mahathir dah bertaubat blablabla tu semua aku taknak dengar dan takan terima sebab kalau sungguh dia dah bertaubat apa kata dia masuk penjara laju2 dan menyesali semua perbuatan terkutuknya ke atas rakyat selama ini. Setakat sembang kata dia dah berubah, dia bukan berada di puncak kuasa lagi dan blablabla tu semua sebenarnya adalah alasan2 kau nak menghalalkan perbuatan Mahathir pada masa silam. Macam bullshit kot.

Oke berbalik pada soalan pertama. Khalid menjawab dengan agak emosi. Demi pertahankan kerjasama PH bersama Mahathir dalam DR. Dan dalam forum yang sama Arul PSM ada menyatakan bahawanya disebabkan kerjasama dengan Mahathir la pembangkang sekarang berpecah-belah. Mahathir berjaya pecahbelahkan BN. Kesempatan itu bukan sahaja gagal dimanipulasikan sebaik mungkin oleh pembangkang bahkan pembangkang pula membiarkan, merelakan dan diperbodoh serta diperkulibatakkan oleh Mahathir sampai berpecahbelah. Nampak sangat bengapnya mereka disitu.

Dan penyoal kedua bernama Khalid Ismath. Dia bertanya jika DR ada impak kenapa AMANAH gagal tawan pengundi sampai hilang deposit. 1.2 juta tandatangan kot. Bullshitla semua neh. Haram aku percaya ada 1.2juta tandatangan.

Rakyat Malaysia ada 30 juta kot. Dan kau rasa 1.2 juta dah bagi impak besar pada kau? Bila buat forum/ceramah DR kenapa penonton2 yang hadir boleh dibilang dengan jari kalau sungguhlah mendapat sokongan umum?

Nampak sangat propaganda.

Ahli UMNO ada 3 juta. Jangan2 1.2juta tu geng2 UMNO juga yang sign. Yang pembangkang tergedik-gedik jadi kulibatak Mahathir.

Dan Khalid menjawab. Tak adil pula nak kaitkan dengan PRN Sarawak. Sarawak fix deposit BN kot. Aku rasa kalau aku ada kat situ mao aku amek spanar adjust sikit mana-mana screw longgar dalam kepala dia tu.

Cuba la kau fikir Khalid. Jika Mahathir gagal goyangkan sokongan terhadap Najib di Sarawak, apakah kau rasa sosok yang sama mampu mendapatkan sokongan dari geng2 pengundi pembangkang?

Sudah tentu la tidak. At this rate, kau semua bukan sahaja gagal mempengaruhi UMNO untuk memberontak melawan Najib bahkan buta-buta hilang sokongan dari pengundi pembangkang. BODOH NAK MAMPOS. Sebab apa kau kena secure undi pengundi pembangkang sebab mereka-mereka inila yang pangkah kau dulu dan akan pangkah kau di kemudian harinya. Itupun jika mereka nak keluar p pangkah kau la. Silap2 mereka protes. Mungkin tak keluar mengundi ataupun pangkah BN sebagai membalas jasa di atas kebodohan kau disitu.

KAH KAH KAH

Oke. Tentang DR. Ambiga dalam forum yang sama ada menyatakan apa solusinya jika PH tidak mendokong DR. Apa idea yang kita ada bagi mengantikan DR. Hak eley. Ini kalau aku lempang laju2 mao bergolek sampai Amerika sana.

Selama bertahun2 pembangkang melawan BN takde deklarasi rakyat elok je. Siap menang besar lagi dalam PRU ke 12. 

Pembangkang bukan tak pernah mengapi2kan keadaan bagi menjatuhkan Pak Lah dulu. Dan ada ke ketika itu pembangkang secara fizikalnya bersama Mahathir? Tak kan.

So, dengan menggunakan kaedah yang lebih kurang serupa, api2kan aje la keadaan sampai Najib jatuh dan dalam masa yang sama rangka strategi tersendiri supaya keadaan pergolakan dalaman UMNO/BN semakin meruncing sehingga rakyat hilang kepercayaan dan mula memilih pembangkang sebagai alternatif.

Ini tidak. Sanggup jadi kuli batak Mahathir. Tau la Ambiga, Marina best friend. Tapi entiti perjuangan yang bawa nama rakyat macam BERSIH tak payah la korang pergunakan. Kesian aku tengok penyokong2 BERSIH. Buta2 kena main. Haizh. Lue fikirkan sendiri. Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...