Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 23 Mei 2016

Lelaki Ini Didakwa Kerana Memaki Najib Razak.

Kesilapan utama dia neh bukanla sebab dia memaki Najib Razak. Tetapi sebab dia tak padam tweet tersebut. Tweet yang mengandungi perkataan makian tu. Aku baru dapat tahu bahawanya kalau nak elak dari siasatan SKMM, kita kena padam mana-mana status yang dikaitkan dengan tuduhan, siasatan ke atas diri kita.

Tanpa status berkenaan, SKMM tak boleh nak proceed siasatan dan dakwaan ke atas kita atas alasan ketiadaan bukti. Even kau screenshot pun ianya tak cukup kuat untuk dijadikan bahan bukti sebab zaman sekarang orang boleh bagi argument ;

- Kena hack

- Account palsu

- Account clone

- Status yang diubahsuai

Almaklumla sekarang neh ada macam-macam aplikasi yang boleh digunakan untuk mengedit.. makanya SKMM perlu kepada bukti kukuh iaitu mereka sendiri mahu status yang dilaporkan itu masih wujud, ada untuk menjalankan siasatan susulan.

Kes terkini melibatkan insiden Najib dimaki di twitter dan yang maki itu kini didakwa.


Nampak tu. Cakap Najib dotdotdot kalau orang yang nampak dan baca tu rasa sakit ahti dengan penulisan/komen kau, dia boleh buat report dan kau boleh disiasat oleh SKMM. Dengan selaju yang mungkin. Sebab kau sedang mengacau manusia yang paling lemah dan lembik di negara Malaysia neh. Kalau kau tengah maki kekawan kau p mampos la. Jangan harap SKMM nak kesah walaupun beribu report depan office dorang.

KAH KAH KAH

Aku harap lepas neh kekawan ber-ahti2 sikit. Tanpa sedar kita termaki kerana marah. Tapi tak sangka kita terpaksa mengadap penjara. Jilake. Semua benda kau nak mengadu. Budak2 pun tak macam neh. Eh syiall la.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...