Khamis, 14 April 2016

Wang Peruntukan 2 Juta Tetapi Hadiah Ciput - Yuran Penyertaan Pun Dah RM20 - KJ Kantoi Lagi !!!


KJ dengan pantasnya counter attack kritikan netizens terhadapnya dalam isu kejohanan berbasikal yang menawarkan hadiah 'murahan' kepada para pemenang pertandingan..

KJ berkata di ruangan efbinya ;


Terima kasih atas segala pandangan yang diberi tentang program Junior Cycling Malaysia (JCM) anjuran Kementerian Belia dan Sukan melalui Majlis Sukan Negara (MSN). JCM adalah program pembangunan bakat untuk sukan basikal dan telah bermula pada hari Sabtu 9 April di Serdang, Selangor. Sirkit JCM akan jelajah ke setiap negeri sampai ke hujung tahun ini.
Walaupun saya banyak promosikan JCM, ia hanya mendapat perhatian orang ramai apabila gambar-gambar semasa penyampaian hadiahdisebarkan secara viral. Ramai yang menegur dan mengkritik jumlah wang yang kecil untuk pemenang kategori bawah umur 11 dan 9. Mereka telah menerima RM30 hingga RM10.
Saya akui, jumlah wang yang diberikan sebagai hadiah kemenangan memang kecil. Pihak JCM memilih untuk buat demikian sebab yang paling penting untuk kategori umur kanak-kanak adalah minat, pengalaman penyertaan dan kemahuan untuk menang bukan kerana habuan wang. Jika dari peringkat kanak-kanak kita sudah biasakan mereka dengan hadiah wang tunai, saya risau mereka akan lupakan matlamat utama mereka berjuang dalam sukan.
We want them to grow up with the right values and attitude. Yes, money is important and if they do well in sports, they will be financially rewarded later on but let's not spoil them from when they are young. Let them want to win for the sake of winning, to be the best not because of money but because of determination and honour.
Lagi pun, segala hadiah kemenangan telah pun diberitahu kepada semua peserta sebelum pendaftaran dan dipaparkan dalam laman web JCM, jadi tidak timbul isu mereka tak tahu atau tidak dihargai. Rata-rata parents yang bawa anak mereka tak fikir soal hadiah wang tetapi telah mengorbankan masa mereka kerana minat anak-anak mereka dalam sukan basikal. And they were happily there supporting their kids.
Kalau ada perkara yang perlu diperbetulkan adalah pemberian mock cheque kepada pemenang-pemenang. Itu akan dihentikan untuk acara-acara JCM kelak.
JCM creates a pathway for champions. Who want to win because of honour. For more information please check out www.jcm.my

(rujuk)

Tetapi sayangnya kenyataan itu tidak mampu mendiamkan kritikan terhadap dirinya.

Lihat apa yang berlaku ;





Dan banyak lagi la kritikan terhadap KJ. Non stop. Sokongan padu yang dia harap sokongan yang menjatuhkan dan menjahanamkan karier dia yang dia dapat. Padan muka. 

KAH KAH KAH

Oke berbalik pada kritikan tersebut didapati kerajaan telah memperuntukan sebanyak 2 juta untuk menganjurkan acara tersebut. 

Lihat ;



(rujuk)

2 juta dan iklan tentang hadiah pula ;




Jilake. Cara mereka mengiklankan hadiah seolah-olah membayangkan hadiahnya ribu-ribuan padahal ;

KLIK IMEJ
(rujuk)
 
Semua ciput-ciput je. Bahkan kalau menang negatif pun ada tau. Menang 10.00 tapi yuran penyertaan 20.00. Sampai yang hantar anak masuk bertanding pun rasa tak berbaloi ;


(rujuk)

Harga basikal cecah 15,000.
Hadiah galakan paling tinggi 40.00 untuk peserta junior?
Budak kecik tak boleh pegang duit banyak?
Setakat 500 biasa la wei. Budak2 tu bagi pada mak bapak yang dah bertungkus lumus keluar modal untuk pastikan hobi dan minat anak2 mereka tercapai. Tu pun tak boleh fikir ke KJ? 2 juta kot modal kau. Tu modal kau je. Belum kira peruntukan dari sponsor-sponsor lain.

KEDEKUT NAK MAMPOS.
ALASAN MACAM HARAM.

KAH KAH KAH

Dan di kalangan geng-geng UMNO plak. Mereka sedang sembang bab neh ;


Fuyoooo.. kritik Najib dan KJ di laman sosial siap kena panggil lagi. 

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH KAH

Yela, UMNO vs UMNO.. maknanya malaon-malaon tu terkesan dengan kritikan terhadap diri mereka. Sudahlah saf pembangkang mengkritik. Yang saf kerajaan p kritik sama buat apa. Tue yang depa bengkek kot. Terkesan dengan kritikan yang dilemparkan.. tu sebab panggil nak sampaikan PESANAN..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH KAH

Apa2 pun KJ, setakat hadiah botol air tak payah buat kejohanan dengan iklan beria bagai la. 2 juta punya peruntukan kot ye pun bagi la hadiah yang sedap sikit mata memandangnya.. setakat 40 ringgit? Aku rasa anak kau pun kau manjakan lebih2 dari itu kot. Staff kau pun berjaya rembat 100j tanpa kau tahu.. tak gitu ke?

KAH KAH KAH!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...