Rabu, 23 Mac 2016

Wajah-Wajah Setiausaha Bahagian Kementerian Belia & Sukan..

Sejak terbongkarkan penyelewengan dana 100 juta yang membabitkan Kementerian Belia Dan Sukan, KBS dan menterinya seperti tak senang duduk. Skandal berkenaan mendapat liputan media. Itu memang aneh.

Sebab kita sedang sembang bab skandal yang membabitkan intergriti BN dan pentadbirannya. Biasanya BN mana nak buka pekung sendiri apetah lagi mengakuinya. Ini memang aneh. Tetapi tak nampak lagi punca-punca keanehan tersebut. So, simpan tepi dulu.

Kalau la korang perasan. Media kita melaporkan ;

Setiausaha Bahagian sebuah kementerian dipercayai menerima wang suapan mencecah RM20 juta selepas disyaki mendalangi sindiket penyelewengan dana kerajaan.

Pegawai Kanan itu merupakan antara sembilan individu termasuk seorang wanita yang ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam Op Tiris semalam.

Pengarah Bahagian Siasatan SPRM, Datuk Azam Baki, berkata, sindiket tersebut dipercayai digerakkan secara bersama sehingga menyebabkan kerajaan kerugian lebih RM100 juta.

"Modus operandi sindiket ini ialah dengan mengarahkan pihak kewangan daripada sebuah agensi di bawah Kementerian itu membuat bayaran kepada tidak kurang daripada 14 syarikat yang dikendalikan oleh ahli-ahli sindiket ini bagi program-program yang diwujudkan walhal kerja-kerja tidak pernah dilaksanakan," katanya dalam satu sidang media berkaitan operasi khas perolehan kerajaan di sini, hari ini. (rujuk)

Keyword.

1. Setiausaha bahagian
2. Bahagian kewangan

Kalau refer kepada website KBS ;



Rujuk.

Kalau bahagian kewangan tu memang kosong. Check-check website kita nampak ;

 
''Dicipta 22 March 2016" katanya..

Maksudnya baru lepas update. Fuhhh laju. Patut KJ sampai buat sidang media tergempar ek. Keluar tv kot.

Hihi..

Then tengok sini ;


Pehh.. ada 4 kekosongan tu. Salah satu katanya dipinjamkan..

Rujuk.


Rujuk.

Itu kat bahagian pengurusan tertinggi. Pun ada yang KOSONG juga. Tengok2 tarikh dicipta pun 22 March 2016 juga. Pehhhhh.. cekap abang KJ kau.. cekap. Takdan aku nak screenshot laju-laju. Pantas sungguh otaknya memadamkan gambar-gambar mereka. Nama-nama mereka.

Kalau kita tengok berita-berita yang melaporkan skandal berkenaan haram disebut nama. Gambar pun takde. Walaupun cara ia dilaporkan sangat gah. Mengalahkan skandal 1MDB lagi. Padahal dari segi rating penyelewengan 100 juta neh cikai2 je bagi geng2 sana. 

Hihi.

Dan kalau lah berita2 tu babitkan kesalahan2 orang miskin, rakyat kebanyakan jangan kata nama no ic pun siap tersebar lagi. Hampehh..

Tapi seriyus. Ini seriyus neh. Ada sesuatu yang sedang berlaku disebalik pembongkaran skandal penyelewengan berkenaan. Apa agaknya ye.. hehehe..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...