Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 21 Januari 2016

TV3 Disindir Bodoh Kerana Siarkan Sindiran Rashid Yg Menyindir Station TV Berkenaan.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Gila la krew Buletin Utama neh. Tak semak content ke sebelum lapor? Memalukan sungguh.

Semenjak dua menjak je nama Rashid tetiba top. Kat timeline FB tetiba semua orang bercakap tentang Rashid. Lepas agak-agak jemu dengan nama Rashid depa UP nama sendiri untuk dijadikan contoh/rujukan. Begitulah rakyat Malaysia. Kalau bab macam neh memang laju je participate. Ramai pula tu yang peka. Kikiki..

Nak dipendekkan cerita, disebabkan page Jadilah Seperti Rashid top, maka media mula la mencungkil-cungkil siapa watak disebalik 'Rashid'. 

Rashid memang tiru watak Be Like Bill.

Tapi Rashid neh watak yang diMalaysiakan kerana contentnya mendekati masalah-masalah atau isu-isu yang membabitkan rakyat Malaysia itu sendiri.

Antara media yang beria sangat nak tahu siapa itu Rashid ialah TV3. Lalu TV3 pun berhasil menemui beberapa jejaka di sebalik admin page kepada Jadilah Seperti Rashid.

Lalu bermula la siri admin2 Jadilah Seperti Rashid popular bak artis.

Bila dah masuk TV3 tu macam biasa. Mesti ada yang tak puas ahti punya. Yang tak puas ahti neh ada macam-macam sebab juga. Aiyooo. Pasal ini pun ada yang bertekak. Padan la menteri kau semua bergelak tawa sign TPPA kawan. Heh.

Beberapa pengguna FB mula menyindir2 admin page Jadilah Seperti Rashid kononnya bajet popular dah masuk TV3, sanggup ye korang masuk TV3.. blablabla seakan sewaktu dengannya.

Aku sejujurnya. Takde apa-apa respon. Sebab tiada apa-apa yang menyusahkan hidup aku samada page tersebut wujud, tidak wujud, masuk TV3 atau tak masuk TV3. Lantak dorang la. Bukan usik life aku pun.

Hahaha. 

Disebabkan terasa agaknya dengan komen-komen / kritikan-kritikan terhadap admin2 page JADILAH SEPERTI RASHID di ruangan komen, maka admin2 page pun karang la satu satira. Ini satira yang dimaksudkan.


Sumber gambar.

Satira berkenaan cuba meneutralkan emosi penyokong2 page yang tak boleh menerima tindakan admin2 page yang muncul di TV3. Walaubagaimanapun terlihat gagal. Pengkritik2 semakin ramai dan mereka enggan peduli/terima penjelasan admin2 page berkenaan yang muncul di TV3. Posting dengan gambar di atas tak dapat diakses pun kat page berkenaan. Maybe dah kena padam kot. Tetapi apa yang pasti sejak muncul di media, hater-hater mula lahir satu persatu.

Dan sehingga kini, kritikan terhadap admin2 page berkenaan yang muncul di tv3 masih lagi bertebaran di ruangan komen page Jadilah Seperti Rashid. Aiyoo. Ini peminat tegar ke hapa. Marah bebeno isu remeh macam neh. Cuba ko copy paste kelemahan2 TPPA lagi bagus. At least ada informasi sikit orang baca dari layan emosi2 kau semua. Hehe.

Satira yang sama turut disiarkan di TV3. Dalam segmen Buletin Utama. Lawak tak lawak juga, orang menyindir dia, dia boleh pula siarkan dengan penuh bangga. Sedar ke tak sedar TV3 tu bahawanya dia kena sindir dengan admin2 page tersebut selepas muncul di station TV mereka? Kahhhhhhh!

TV3. TV3. Terang2 kena sindir pun tak faham-faham lagi. Orang cakap. Buletin Utama tak layak ditonton pada waktu perdana melainkan segmen SUKAN aje. Sebab contentnya mengarut = Bad News.

Tak faham ke awak kena sindir?

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...