Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 9 Disember 2015

Kerana Rampas Minyak Ganja Dan Kaitkan DGN Vape, PDRM Dikutuk Kaw2 Di FB Sendiri.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Update 3 jam yang lepas. Sekarang neh ada 408 komen. 901 yang share. Setakat laporan neh ditulis la. Rata-rata yang komen semua sindir, kutuk dan kritik tindakan PDRM yang tidak tahu membezakan cecair vape dan minyak ganja.

Yang share pun sama. Harap je ramai yang share tetapi mereka share bukan sebab tajuk berita tu bagus sebaliknya nak share tindakan kelakar PDRM kau neh.

Jom baca komen-komen dorang jap ;









Klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas.

Sumber rujukan sini. Kot-kot korang nak baca sendiri. Ngeee.

Oke, satu persatu. Aku baca laporan PDRM.

Rujuk ;


Tajuk = 214 botol vape dirampas.

Kandungan berita = 214 botol cecair ganja

Kandungan berita = sindiket ini aktif menghasilkan cecair ganja untuk disalahgunakan oleh pengguna vape dan rokok elektronik.

Bagaimana ia disalahguna? Bukan kah PDRM patut jelaskan bagaimana minyak ganja boleh disalahguna dan berapa ramai yang dah khayal disebabkan penggunaan minyak ganja neh? Ganja memang boleh disalahguna bila dicampur dengan bahan tertentu tetapi kalau ikut gambar2 di atas, minyak ganja tersebut digunakan untuk rawatan perubatan. Macam mana pula ianya boleh bertukar kepada cecair vape yang disalahguna dan menjadi dadah? Minyak untuk rawat kanser (secara umum) pun boleh jadi dadah ka? Biar betul?

Ganja neh ada beberapa cara untuk consume. Aku pernah baca dulu-dulu dah lama. Salah satu cara untuk consume ganja, kau boleh 'mengwap' juga. Macam vaping-vaping neh juga la. Ada alat tertentu. Tetapi cara neh aku tak pasti jika ada geng2 ganja buat di Malaysia. Tetapi kalau sekalipun ada geng2 ganja layan cara neh, mereka bukannya guna minyak ganja yang dah dimodified untuk rawatan perubatan. Apa feelnya. Akai pun cerdik la sikit.

Kek dan biskut ganja tu tak pelik. Ia memang salah satu cara alternatif untuk consume ganja. Tetapi kenapa mengaitkan ia dengan vape jika ia sebenarnya tiada kaitan dengan vape? Nak merampas vape, kenapa heret product2 ganja yang digunakan sebagai alternatif kepada rawatan perubatan? Ini yang jadi persoalan umum neh. 

Yelah, aku faham undang2 negara mengharamkan ganja dan penggunaannya.

Tetapi tak perlu sebut minyak ganja sebagai cecair vape. Gambarkan pula ia sebagai dadah. Minyak pun boleh jadi dadah ke? Yang rosak khayal p membunuh meragut tu bukan sebab consume ganja pure. Mereka consume dadah sintetik. Yang dah campur-campur apa benda bahan melalut merepek kimia bagai sehingga merosakkan akal fikiran yang waras. Ada ke menyamakan ganja = dadah. Statement nak menghukum je. Elokla baca komen-komen yang kritik kau semua di dalam page rasmi korang. Minyak ganja katanya sindiket dadah. Sindiket dadah abah kau.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...