Khamis, 5 November 2015

Debat 1MDB, Rafizi Lawan Arul - Rafizi Selamatkan Maruah Tony Yang Kehilangan Telur.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Kelakar. Kelakar. Kelakar. Kelakar. Kelakar.

Kelakar aku tengok geng2 DAP berhempas pulas menyebarkan dalil-dalil mereka dalam mempertahankan UTURN si Tony Pua yang lari dari pentas debat.

Seboleh-bolehnya mereka mencampakkan kesalahan kepada pihak lain dan langsung tidak mahu mengakui bahawa si Tony tu dah terkantoi dalam cabaran debat bersama Arul.

Ini apa yang aku fikir.

1. Tony cabar Arul debat. Cabar yang tak fikir panjang. Dia fikir Arul takan layan cabaran berkenaan, tambahan pula dia mungkin tidak mengetahui rekod kecemerlangan Arul dalam pentas debat.

2. Kemudian. Arul terima dengan syarat. Lepaskan jawatan PAC. Tony tak boleh jadi penyoal dan penghukum (yang berdebat dan menyiasat) dalam 1 masa yang sama. Be fair la. Pilih salah satu.

3. Tony besar kepala lagi. EGO nak MAMPOS. Dia cabar Arul buang syarat. 

4. Arul akhirnya mengalah. Lantak lue la Tony. Oke kita debat. Tanpa syarat. Apa-apa je la lue Tony.

5. Actually kan Arul, ai bukan nak ajak you debat. Ai nak buat forum soal jawab aje. Ai tanya you jawab. Kikikikiki. Tetiba begitu la respon Tony kau.

Terguling-guling aku gelak baca berita pasal tu.

Kelakar siot.

Tony neh buat lawak plak dia.

Mula-mula ajak debat. Kemudian tetiba cakap dia cuma ajak sesi soal jawab. Masa babak neh berlangsung, belum ada campur tangan SPEAKER dan PAC lagi. Kat sini aje dah menunjukkan watak FLIP FLOP TONY PUA. Belum apa2 dah FLIP FLOP.

Apabila SPEAKER dan PAC masuk campur, maka TONY menggunakan drama tersebut habis-habisan untuk menutup kelemahan dan kelancangan mulut dia mengajak Arul berdebat supaya orang tak perasan bahawa dia tarik diri sebab dia dah terkantoi mencabar seseorang yang bukan lawannya.

Point aku mudah.

Aku tak kata Arul betul, Tony salah dalam skandal 1MDB.

Aku cuma nak sampaikan bahawa Tony neh takde telur. Dia yang cabar debat, dia yang lari. Yang paling bahlol sudah tentula pengikut2 dia.

Kita cakap tentang sikap Tony yang flip flop depa dok bayangkan macam kita bela skandal 1MDB. Bebal betul.

Aku nampak speaker suruh Tony letak jawatan dalam PAC kalau nak debat Arul. Letak jawatan maknanya ada 1 kekosongan untuk wakil DAP dalam PAC. So, bukan kah sepatutnya wakil ini boleh diganti? Adakah DAP maklumkan kepada kita semua bahawa wakil DAP dalam PAC tidak boleh diganti?

Cuba buat cerita bagi habis dan jangan gantung tengah jalan. Kalau terbukti wakil PAC boleh diganti, maka lagi la terbukti yang si TONY neh takde TELUR. Sama spesis macam Najib tapi beria-ria kutuk Najib. Bukan Najib aje kehilangan telur, Tony pun sama juga. Memalukan sungguh la.

KAH KAH KAH

Lepas tu nak cover malu, heret Rafizi. Kesian Rafizi tak pasal-pasal kena cuci sampah yang dibuat oleh Tony.

Rafizi bahas isu GST.
Rafizi bahas isu ekonomi.
Rafizi ulas isu kontrak kepada kroni.
Rafizi dedah jumlah kos perbelanjaan pesawat.
Nak debat isu 1MDB pun cari Rafizi.
Elok la Rafizi aje yang jadi ketua pembangkang.
Dah semua campak ke bahu Rafizi kan.

Ada ramai pembangkang pun tak guna. Yang bercakap dan membongkar pun beberapa kerat aje. Yang lain-lain tatau buat apa.

KAH KAH KAH

Aku bersetuju juga dengan pemilihan Rafizi melawan Arul sebab dalam PH/PR memang takde sapa-sapa yang berkebolehan untuk debat Arul melainkan Rafizi itu sendiri.

Arul sendiri digambarkan sebagai pembahas hebat oleh Rafizi.

Menguasai bahasa english dan bahasa melayu dengan begitu baik.

Aku dengar ucapan dia. Memang dia fasih dalam kedua-dua bahasa. 

Kalau dia neh dok dalam pembangkang kan best. Mengelupur la pemimpin2 negara. Still tak dapat tangkap kenapa dia terima offer untuk selesaikan masalah hutang 1MDB. Jika dia terbukti mampu menyelesaikan masalah 1MDB bagus juga. Cuma harap2 dia tak la berpropaganda lebih2 untuk tutup kepincangan dan skandal yang berlaku dalam 1MDB tu.

Hehe.

Tarikh debat dan waktu serta station tv mana yang sudi jadi penyiar rasmi tidak diumumkan oleh Anthony Loke dalam sidang media yang mengumumkan pengganti Tony dalam berdebat dengan Arulkanda.

Cuma aku tertarik point PH dalam sidang media tersebut.

Ada ka patut sempat lagi pemimpin2 pembangkang neh membayangkan terdapat cubaan atau komplot untuk mengeluarkan Tony dari PAC dengan isu debat neh.

Alahai. Yang cabar debat tu ialah TONY. Faham ke tak faham jalan cerita? Ada ke Tony buat plot untuk singkirkan diri dia sendiri dalam PAC apabila mencabar Arul berdebat 1MDB secara LIVE?

Kalau Arul yang buat cabaran debat tu pada awalnya, logik juga nak bayangkan wujudnya komplot sedemikian. Ini Tony yang buat hal, orang lain plak yang dituduh buat komplot.

Korang geng2 pembangkang tolong berhenti buat lawak dan bayangkan semua benda ada konspirasi boleh tak? Tercirit aku baca kot. Tak habis-habis.

KAH KAH KAH

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...