Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 9 Julai 2014

Cubaan Memperbodohkan Umat Islam Oleh Harussani - Maka, Jangan La Hairan Bila Ramai Mahu Murtad!


Terlalu banyak hal kecik2 yang mufti kita suka sembang kencang. Terlalu banyak. Tak berbilang dengan jari. Maka mari kita tanya mufti kita soalan besar2.

1. Berdosa tak bagi kakitangan hotel buka puasa kat hotel yang mana hotel tue juga menyediakan/menjual arak di premisnya?

2. Berdosa tak buka puasa kat mana2 lapangan terbang ataupun kapal terbang yang mana dia menyediakan/menjual arak di dalam premisnya/ruangannya?

3. Berdosa tak buka puasa kat mana2 7E yang mana dalam premisnya juga menjual arak?

4. Berdosa tak bagi kakitangan 7e dan pelanggan2 mereka berbuka puasa kat mana2 pasaraya yang mana dalam pasaraya tersebut juga menjual arak secara terbuka di premisnya?

5. Berdosa tak buka puasa kat mana2 shopping complex yang mana dalam shopping complex tersebut juga ada kedai2 yang menjual arak dalam bangunan ters

6. Berdosa tak buka puasa kat mana2 negeri yang mana dalam negeri tersebut ada kilang arak dalam negeri tersebut? Contoh rakyat Selangor yang buka puasa di Selangor.

7. Berdosa tak buka puasa kat dalam mana2 negara yang mana dalam negara tersebut pemimpin2 MELAYU MUSLIM bersubahat untuk merancakkan jualan arak secara terbuka tanpa kawalan dan sekatan melalui polisi2 penguatkuasaan yang longgar sehingga menyebabkan orang2 islam, budak2 bawah umur membeli arak di mana2 sahaja? Contoh rakyat Malaysia yang buka puasa di Malaysia.

8. Berdosa tak buka puasa kat dengan mufti yang suka sembang kencang hal remeh dan abaikan hal2 yang lebih bahayakan akidah umat islam seperti salah guna agama oleh pemimpin2 negara atas sesuatu tujuan?

Terima kasih.

Tunggu jawapan dari mufti-mufti 1Malaysia.

Dan err..

Bukan sekadar premis. Tapi ini negara ada kilang arak yang menjual, mengedar, membuat dan mengutip cukai hasil jualan arak.

Dan errr lagi.. kenapa pula seseorang tue berdosa besar berbuka puasa kat premis yang ada jual arak? Bukan dia minum arak pun..?

Dan errrrrrrr lagiiiii.. restoran yang buat bufet ramadhan kena siasat sebab tak apply untuk buat perkara tersebut dari JAKIM. Tapi hotel2 yang jual arak yang juga buat pelbagai jenis bufet walaupun bukan bufet ramadhan.. adakah tidak berdosa besar walaupun bukan bulan puasa? Faham tak point aku kat sini? Even, hari2 pun ko tertakluk untuk makan makanan yang halal. Bukan hanya pada bulan puasa semata2, betul tak? So nampak tak BETAPA BANGANGNYA cara mufti korang berfikir? Well done!

Inila akibatnya bila sembang kencang buat hukuman dengan niat memperbodohkan umat islam. Tak aneh bila ramai orang rasa ISLAM tak relevant. Dengan menilai hujah2 dari Harussani, aku sangat memahami kenapa ada yang murtad.

HOLA. BAI.


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...