Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 18 Mei 2014

Najib Guna Helipkopter Rasmi Untuk Urusan Peribadi Takpe Pula? (Dengan Gambar).

Ikut dari pengalaman aku, mesti aku kena marah kaw2 punya dengan geng2 BN dalam artikel ini. Aku yakin. Tapi takpela. Setakat kena marah apa je sangat. Lainla kalau depa nak bunuh aku ke. So beranikan diri aje sudah la.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Kronologi plus persepsi.

1. Mula2 Najib dijadualkan pergi ke Dubai.

2. Then BH kemaskini berita tersebut.

3. Then TMI lapor Najib mao ke Dubai.

4. Antara yang TMI lapor ialah Najib memungkiri janjinya dengan Ahmad Said yang konon mahu menghadiri majlis kenduri kahwin anak bekas menteri besar yang ke BERAPA KALInya tah la.

5. Dan juga bas disediakan di setiap daerah untuk memudahkan rakyat menghadiri majlis perkahwinan tersebut.

6. Kemudian isu tersebut kecoh. Sangat kecoh. Di fb kecoh. Di twitter kecoh. Di wassap kecoh. Di blog kecoh. Di portal kecoh. Gila punya kecoh. Tak sangka Najib Razak neh memang popular orangnya. Bayangkanla budak2 kecil zaman sekarang pun dah pandai mengumpat perdana menteri sendiri. Dasat kau.

7. Kemudian time kalut tengah kecoh2 tue tetiba TMI padamkan artikel dia. 

8. Kemudiannya lagi tetiba Najib Razak diperlihatkan telah menghadiri majlis perkahwinan tersebut. Gambar2 tersebut telah sengaja disebarkan secara meluas oleh penyokong2 BN.

9. Waktu kekecohan tue berlaku time pagi. Segala2nya berkemungkinan menjelang tengahari bukan?

Keh Keh Keh.

Itu pasal aku sebut PERSEPSI.

Rakyat juga ada andaian2 mereka sendiri.

HAHAHAHAHA...

Najib pergi ke majlis perkahwinan anak Ahmad Said guna helikopter kau. Woahh. Cepatla sampai kan. Tapi yang aku pelik nak mampos tue la ialah ;

- Majlis kenduri anak Ahmad Said neh = majlis peribadi kan = urusan peribadi kan?

- Apsal pula Najib naik heli yang ada lambang Malaysia dan jata negara tue?

- Lihat gambar ;



Amboi amboi amboiiii.. 

Kemain lain bersyarah. Kita kena pandai asingkan urusan peribadi dengan urusan rasmi. Tapi diri sendiri tak pandai pula buat pengasingan bila ia babitkan fasilitis kerajaan ek?

Gaji dah besar.
Pegawai pengiring dah ramai.
Kereta dah baru.
Tol tak payah bayar.
Tak hadap jalan jem.
Selalu hidup senang lenang je kau neh kan Najib. Dari lahir sampai ke tua bangka.

Tapi tak sanggup nak naik kenderaan sendiri untuk buat urusan peribadi ek? Hadir majlis perkahwinan ialah urusan peribadi. Ke majlis perkahwinan tue salah satu urusan kerajaan negeri sehinggakan ko terpaksa hadir sebagai mewakili negara?

KAH KAH KAH

Macam neh la senang cakap.

Ada urusan2 berkaitan kerajaan (rasmi). Ada urusan2 berkaitan peribadi. Urusan2 berkaitan kerajaan tue memang mengharuskan Najib untuk guna kelengkapan yang tersedia supaya memudahkan pekerjaan dia. Dia PM kan. Banyak urusan dan benda nak fikir (sepatutnya beginila) jadi rakyat memang bersetuju dengan semua fasilitis yang tersedia agar dia boleh menjalankan urusan negara dengan cekap dan pantas.

Namun dalam waktu yang sama jangan amek kesempatan.

Kalau ko nak hadir kenduri ke buat urusan peribadi ke sepatutnya jangan sesekali membabitkan fasilitis kerajaan sebab ia melibatkan aliran wang keluar masuk. Lainla kalau ko tanggung sendiri kosnya 100%. Tapi nampaknya bukan begitu. Bila ko guna heli untuk hantar ko ke kenduri kahwin, minyak tue pula dibayar oleh wang cukai dengan sewaan (jika ada) dengan gaji kakitangan lagi.. apakah itu dibolehkan? Ia bukan benda kecil. Disebabkan hal macam neh rakyat buat tatau aje dan sentiasa kata takpela dia nak cepat blablabla maka makin lama makin naik lemak menteri2 kita. Dorang jarang atau HAMPIR TIDAK SEKALI menggunakan JALANRAYA sebagai orang biasa.

Kalaula. Dorang pandai buat pengasingan. Nak pergi kenduri kahwin travel sendiri. Aku ingat mao Najib maki hamun sepanjang perjalanan. Dia akan perhatikan ada jalan yang rosak, ada traffic light yang tak berfungsi, ada rakyat susah yang minta sedekah dan macam2 situasi lagi la. Sebagai PM bila dia travel dan perhatikan keadaan2 itu, maka dari situ mungkinla dia akan tergerak ahti untuk lebih berbaik2 dengan rakyat. Untuk lebih memahami rakyat. Tapi sayangnya orang2 macam, orang2 VVIP seringkali jauhkan diri dorang, hidup dorang dari bergaul dengan rakyat. 

Apa pun yang rakyat cakap dorang tak boleh nak faham sebab dorang tak boleh nak fikir situasi tue macam mana. Yang aku kesalkan kat sini ialah bukan part sikap VVIP tetapi sikap rakyat yang mana dia pun orang biasa gak macam aku tapi dia punya kemain bekap attitude VVIP attitude.. perghhhhhh POWER. Nak kata dapat naik heli sama2 pun tidak. Memang bodoh la kan. Sebab orang2 bodoh macam neh la yang menyebabkan VVIP fikir bahawa apa yang aku buat neh tak salah sebab ada je orang bekap aku. Betul tak?

So fikir2la.

Disebalik setiap penderitaan rakyat, rakyat juga puncanya.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...