Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 24 Mei 2014

Tampar Muhyiddin Yasin Ialah Reaksi Semulajadi Saya.

Insiden kekecohan serangan UMNO yang dibuat ke atas HQ DAP baru2 ini mendapat perhatian dari timbalan perdana menteri Malaysia iaitu Muhyiddin Yasin. Dia cakap serangan tersebut merupakan reaksi semulajadi ahli parti kerana apabila dicabar dan rasa tercabar mereka tidak akan berdiam diri.

Yeeee keeeeeee tue?

Macam tipu jer.

Macam bohong jer.

Macam kelentong jer.

Macam mengencing jer.




Dari apa yang aku nampak dan aku yakin semua orang pun nampak benda yang sama bahkan aku juga yakin ko pun nampak benda yang sama cuma ko taknak mengaku aje kan ialah ;

1. Apa yang berlaku hanyalah propaganda murahan dari geng2 UMNO semata2.

2. Almaklumla. Dah takde isu. Balik2 main isu GST. Lepas tue isu hudud. Lepas tue GST balik. Suasana politik kat negara neh dah jadi sangat membosankan.

3. Jikalau ada sesuatu lebih2 lagi time nak PRK neh maka seronokla sikit pun kita nak bercakap2 pasal politik. Rakyat pun mula la nak melayan serba sedikit ikut rentak kita.

4. Sebab sambil2 buat propaganda kita juga akan serapkan citer2 mengarut dalam propaganda kita.

5. Contohnya kita dok tuduh2 cakap DAP hina melayu dan Islam. Padahal adun DAP sahaja yang mengkritik tindakan ataupun sikap sesetengah pemimpin UMNO. Dia tak mewakili DAP pun. Dia bawa suara rakyat dia dalam DUN. Dan SPEAKER telah menegur tindakan tersebut. Yakni, perkataan CELAKA itu juga tidak dipersetujui untuk disebut dalam dewan yang dimulia. Namun serangannya ke atasnya juga perlu dibuat atas sebab yang betul. Iaitu hanya pemimpin2 yang racist aje yang patut sentap. Yang tak racist nak sentap pasai apa? Bukan tuju kat korang pun.

6. Takan Muhyiddin dan geng2 UMNO tatau benda neh?

7. Kalau dulu ye lah. Informasi di tv3 je. Sekarang zaman internet kot. Just google sudah la. Boleh dapat ucapan lengkap adun Rayer. Kalau faham betul2 takan mengamuk macam neh. Melainkan memang sengaja taknak faham. Apa pun yang aku pelik. Time rakyat kena susah, time Mahathir kutuk orang bodoh masuk UMNO, time pemimpin2 BN kritik dan kutuk UMNO, time rakyat dianiaya takde pula puak2 neh sanggup berlawan habis2an bagi menegakkan keadilan? Kenapa? Mana mangkok2 ayun tue time rakyat benar2 menghulurkan tangan bagi mendapatkan bantuan? Rasa dicabar dan tercabar atas isu2 bodoh nak mampos macam neh pun nak rasa bangga ka? BODOHnya lahai.

8. Yang menghairankan. Tindakan mencabar, mencabut, menengking, memarah, dan mengoyakkan memo yang sendiri buat untuk diserahkan kepada DAP jelas satu tindakan yang tidak bertamadun. Namun si Muhyiddin boleh pula sebut ia sebagai reaksi semulajadi.

Adakah ini bermaksud UMNO secara semulajadinya memang suka ber-reaksi dengan cara ;

MEROYAN?
MEMPERBODOHKAN DIRI SENDIRI?
BUAT MEMO PENAT2 DAN KEMUDIANNYA KOYAKKAN IA MACAM ORANG BIOL?
SUKA MENENGKING2 DAN CAKAP MARAH2? 
SUKA MELOMPAT MACAM BERUK DAN BALING KERTAS KAT MUKA ORANG?
SUKA TUNJUK JARI KAT MUKA ORANG?
SUKA GUNAKAN JARI UNTUK TOLAK MUKA ORANG?
SUKA CABUTKAN PAPAN TANDA ORANG?
SUKA LAKUKAN KEGANASAN DAN MAKI HAMUN?

Ermm.. baikla. 

Aku sebelumnya tak berapa tahu ini ialah perangai semulajadi korang. Kalau aku tahu takde la aku asyik2 nak nasihatkan korang agar raikan kepelbagaian dan luahkan perbezaan dengan matang. Minta maaf banyak2 la ek. Aku tatau secara semulajadinya korang semua neh ialah PENGGANAS. Sangka baik aku neh dah mendorong ke arah fitnah rupanya. Aku benar2 insaf wahai ahli2 UMNO. Taubat tak berani dah nak sangka baik dengan korang. Sangka buruk terus la lainkali.

KAH KAH KAH

Pun begitu. Aku juga ada reaksi semulajadi tau. Siyes. Setiap kali terpandang Muhyiddin Yasin aku rasa nak penampo muka dia. Nampak kat tv, aku rasa nak tampar. Nampak kat paper, aku rasa nak tampor. Nampak pula kat media sosial pun aku rasa nak penampo. Kalau nampak kat berita lagi la rasa nak penampo2. Jika andaikata kita ditakdirkan bertemu maka tolongla faham kenapa aku tampar ko ye. Ia adalah kerana reaksi semulajadi okay. Tolong faham.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...