Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 22 Disember 2013

Rosmah Mansur Wanita Yang Paling Ditakuti Di Malaysia.


Walaupun tanpa C4 sesetengah rakyat Malaysia masih lagi beranggapan dia wanita yang paling menakutkan di negara ini. Perkara ini berpunca daripada beberapa siri tindakan yang dikenakan terhadap beberapa individu dan juga agensi yang mana benda2 ini melibatkan Rosmah Mansur secara tidak langsung.

Perkara ini sebenarnya, dimulakan dari kenalan dan saudara mara ter-rapat Rosmah Mansur. Siapa yang belum tengok video Rosmah Mansur puaka di youtube? Video yang menceritakan Rosmah Mansur sanggup berbuat apa sahaja untuk mengagalkan rancangan anaknya berkahwin dengan seseorang..

Anak perempuan Rosmah Mansur ini bukanla anak bersama Najib. Ia adalah anak Rosmah bersama bekas suami pertamanya yang sampai sekarang tidak diketahui identitinya.

Cuba fikir secara logik. 

Berkahwin dan bercerai bukan la perkara yang salah di dunia neh. Oke fine dia neh bekas suami aku, oke fine dia neh bekas isteri aku, so what? 

Tetapi sampai sekarang, masyarakat memang haram tahu siapa bekas suami pertama Rosmah Mansur. Jika anda rasa Farid Ismeth tue bekas suami pertama Rosmah Mansur, maka janganla berfikir seperti itu. Ini kerana sebelum PRU hari tue, Farid Ismeth tampil buat pengakuan di youtube tanpa membabitkan siaran tv oke, bahawa dia bukan la bekas suami pertama Rosmah Mansur.

Membayangkan bahawa isu neh begitu besar sangat kepada masyarakat. Sampai dorang nak clearkan isu neh. Sebenarnya sapa nak heran pun Rosmah berkahwin dengan sapa dan pernah bercerai dengan sapa pun. Yang orang heran sekarang dia neh ialah isteri perdana menteri dan tindakan2 dia yang terlihat telah campur tangan dalam urusan negara. Bukan fitnah. Najib sendiri mengaku bahawa Rosmah Mansur berjasa kepada negara neh. Rosmah Mansur tampil selesaikan masalah rakyat sedangkan PM itu Najib. Rosmah bukan PM. Tapi Rosmah Mansur pandai selesaikan masalah rakyat. Najib pula buat apa?

Macam tue juga dengan beberapa isu kontroversi yang membabitkan Rosmah Mansur. Ada yang bersifat peribadi ada pula yang bukan. Namun cerita2 peribadi tak berapa sesuai ditulis disini sebab tidak terbukti kesahihan nya. Biasalah. Ada yang pernah pergi event di mana ada penglibatan Rosmah Mansur. Ada yang pernah ditugaskan untuk uruskan kehadiran Rosmah Mansur. Dari situlah cerita2 mengenainya wujud. Namun malas la nak tulis pasal tue. Baik bercakap pasal isu2 yang memang dah terbukti berlaku.

Seperti isu cincin. Isu membeli kain mahal2 dari Australia. Isu membeli barangan kemas dari Australia dan China. Isu cincin mahal itu antara yang menjadi punca kenapa rakyat merasakan betapa berpengaruhnya Rosmah di negara neh.

Bayangkan.

Cincin mahal masuk. Isu di dedahkan oleh Chegu Bard. SAMM tanya kenapa cincin di bawa masuk atas nama Rosmah. Instead of menjawab isu pokok, penyokong2 PR pula diserang tohmahan. Mula2 mereka cakap tak logik cincin semahal itu wujud di dunia. Tak logik, tapi kemudian nya mereka juga dedahkan bahawa cincin itu telah dibawa keluar ke SG. Apa cerita? Dan seterusnya rasanya korang pun tahu ending citer tue kan? Last2 cincin itu untuk bakal besan Rosmah (yang membuktikan bahawa cincin itu memang wujud dengan nilai yang kita yang kita war2kan selama neh). Bakal besan Rosmah bukan tinggal kat negara neh pun tapi boleh pula pos cincin tue ke Malaysia.

Bakal besan Rosmah Mansur bersama bakal suami anak perempuan dia pun bukan calang2 orang. Ia dah menjadi isu antarabangsa dah. Di cari oleh Interpol atas kes penipuan. Yang lebih teruk dikatakan bakal menantu Rosmah Mansur menjalani latihan ketenteraan di salah sebuah universiti ketenteraan diraja yang terkenal di dunia sebenarnya akhirnya terkantoi berada di Malaysia.

Tak rasa seram ke?

Seseorang yang dicari oleh agensi penyiasatan terkenal dunia mempunyai hubungan akrab dengan Rosmah Mansur dan Najib Razak?

Najib = PM di negara ini.
Rosmah = isteri dia. Isteri yang sering dikaitkan dengan pelbagai kontroversi pemborosan wang negara. Yang terkini membabitkan penggunaan pesawat negara.

Orang tanya. Siapa biaya perbelanjaan Rosmah Mansur ke luar negara. Apa kesan nya kepada rakyat sepanjang Rosmah Mansur berjasa kepada rakyat? Takan la pergi ke luar negara, melawat sana sini, dapat anugerah bagai = dikatakan berjasa pula?

Oke fine. Kita anggap la itu ialah jasa2 Rosmah Mansur.

So aku dapat apa? Rakyat dapat apa? At least kami mestila dapat sesuatu, kesan daripada perbuatan tersebut. Contohnya ekonomi semakin bagus ke, harga rumah tiba2 turun ke, anak2 dapat penjagaan di taska secara percuma ke. Itu barula namanya jasa kepada rakyat. Tapi apa yang kami dapat kesan daripada perbuatan Rosmah itu? Kami apa pun tak dapat. Jadi jasanya apanya macam tue?

Jangan lupa juga. Dek penyebaran demi penyebaran berita berbaur negatif Rosmah Mansur di media Australia dan Indonesia maka beberapa berita pembersihan imej Rosmah Mansur dilakukan secara berkala.

Kang kalau ada berita negatif pasal Rosmah Mansur di satu2 negara, media negara itu akan minta maaf, tarik balik artikel dan kata itu kesilapan yang tidak disengajakan. Lebih teruk, tiba2 pembangkang pula terkait dengan insiden tersebut. Sedangkan masa tulis artikel haram minta pendapat pembangkang di negara neh pun.

Sebenarnya. Takde sesiapa pun nak dengki dengan isteri PM. Kita sudah ada ramai PM dari UMNO di negara neh. Bukan seorang je. Tapi bayangkan. Kenapa isteri2 PM terdahulu tidak diperkatakan. Adakah pembangkang2 di negara ini sayangkan Mahathir dan Paklah?

Mereka juga tak terima cara Mahathir dan Paklah tadbir negara neh. Tetapi adakah isteri2 mereka diperkatakan secara terbuka? Kalau ada pun ia hanyalah isu mengenai aurat. Tak lebih dari tue. Rakyat pun tak sahut isu tersebut. Aurat ya? Nanti dia pakai tudung takde isu la. Aurat isu peribadi. Pandai2 la dia nak deal dengan tuhan sendiri. Sebab setakat neh depa tak bertudung. Kalau seksi bagai macam Zizie Ezziete tue citer lain. Benda tue rakyat masih lagi boleh bertoleransi.

Tapi dengan Rosmah Mansur. Bukan isu aurat yang diperkatakan. Sebaliknya penglibatan dan penampilan dia yang rakyat rasa eh overnya. Apsal asyik citer pasal dia je. Sejak2 Najib naik lagi la citer2 pasal dia hari2 keluar tv. Mengalahkan citer2 pasal PM. Sejak2 rakyat asyik komplain aje baru la benda tue semakin lama semakin kurang.. 

Jadi, masih nak salahkan rakyat lagi kenapa Rosmah Mansur jadi perhatian sedangkan perhatian itu dia sendiri yang cari?

Bayangkan. Baru2 neh The Heat yang tulis pasal Rosmah Mansur pun digantung oleh KDN. Bayangkan The Star (tak silap aku) pernah namakan Rosmah Mansur wanita paling berpengaruh di Malaysia. No 1.

Pengaruh dia tue, bukan nya apa.

Pengaruh dia tue bermaksud dia mampu membuatkan seseorang ataupun mana2 agensi untuk membuat apa2 tindakan seperti yang dia kehendaki. Dalam kes Deepak. Kes mendiang Bala. Kalau dengar citer2 dorang memang menakutkan. Entah betul entah tidak sampai sekarang aku tatau.. 

Cuma apa yang aku tahu. Rosmah Mansur memang menakutkan aku. Sebab tue instead of melawan mama Rosmah. Aku memilih untuk sayang dan mengidolakan dia. Belum lagi ada keberanian untuk lawan dia. Maaf. Aku belum bersedia untuk jadi pejuang berani mati. Dia memang wanita yang menakutkan..

Hahaha..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...