Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 17 Disember 2013

Exco PR Sombong, Lari, Rakyat Menangis Bakal Lebur 16,500 !!!!!

Gila !!!!

Sombong nak mampos. Berlagak gila babi. Kalau ikut dari apa yang aku baca kat SH neh memang macam sial ah perangai YB tersebut. YB ataupun exco tersebut ialah dari Pakatan Rakyat. Sebenarnya tak sesuai langsung letak nama rakyat kat belakang tue. Pasal bukan semua tindakan2 mereka pro kepada rakyat marhaen pun. Better letak pakatan pembangkang. Lebih sesuai dengan pergerakkan dorang.

Hahaha.. 

Baca sikit ;

Kira-kira 100 pembeli rumah kos rendah di Jalan Permai, Bukit Gambir hadir ke pekarangan Dun bagi mendapatkan kepastian mengenai permohonan mendapat bantuan dari kerajaan negeri.

Mereka yang tiba di luar pintu pagar Dun meluahkan perasaan tidak puas hati apabila terpaksa menunggu di pejabat pemaju sejak pagi semalam tanpa kehadiran wakil dari pejabat Exco Perancangan Bandar dan Desa dan Perumahan seperti yang dijanjikan.

Wakil pembeli, Mohd Amin Abdul Kadir berkata, mereka diminta menunggu di pejabat syarikat pemaju berkenaan yang terletak kira-kira dua kilometer dari Dun sejak jam 8 pagi namun tiada wakil yang muncul.

“Kami rasa dipermainkan kerana wakil kerajaan negeri tidak hadir seperti yang dijanjikan. Kami sebagai rakyat memerlukan campur tangan wakil rakyat berikutan masalah kami seolah-olah ditipu pemaju.

“Kami tunggu di pejabat pemaju sejak jam 8 pagi, namun sehingga jam 3 petang, tiada wakil kerajaan negeri muncul sedangkan mereka dah janji. Mereka yang bagi tarikh supaya kami ke sana pada hari ini (semalam) untuk berbincang namun difahamkan wakil Exco Perancangan Bandar dan Desa, Perumahan, ada mesyuarat sebab itu kami ambil keputusan untuk datang ke sini,” katanya kepada media.

Menurutnya, mereka terkilan kerana sebelum ini kerajaan negeri pernah berjanji akan membantu untuk menyelesaikannya namun tidak seperti dijanjikan.


Kumpulan itu kemudian beredar selepas 15 minit berkumpul di hadapan Dun dan berpuas hati dengan tindakan Adun Pengkalan Kota, Lau Keng Ee yang berjanji akan membawa masalah mereka kepada Exco Perancangan Bandar dan Desa, Perumahan, Jagdeep Singh Deo untuk diselesaikan.

Menurut blogger ASD pula ;
Lebih malang lagi buat mereka bilamana Exco yang terbabit seolah-olah cuba melarikan diri dari berhadapan dengan mereka bagi membantu menyelesaikan kebuntuan mereka.

Malah pembantunya yang dihubungi apabila diterangkan kronologi peristiwa mengenai rumah mampu milik yang tak mampu dimiliki itu, mendakwa pihaknya sedar akan perkara itu kerana banyak aduan telah diterima mengenai projek perumahan itu.

Katanya "Jika terbukti dakwaan itu benar, pihak kerajaan negeri boleh menyekat pengeluaran sijil menduduki (CF) bagi projek tersebut.

Bila ditanya pembeli, apa yang perlu dilakukan oleh pembeli buat masa sekarang?.. katanya "Tuan perlu korbankan RM16,500 sebagai bayaran pendahuluan..

Tak ke bodoh namanya itu.. bayar RM16,500 untuk sesuatu yang tak pasti.. apa akan jadi dengan RM16,500 itu jika sijil menduduki tidak dikeluarkan oleh kerajaan?

Bila ditanya bila boleh berjumpa dengan YB Exco perumahan itu, jawabnya pula "Buat masa sekarang YB sibuk, bagaimanapun kita akan tetapkan satu waktu untuk perjumpaan dengan pembeli-pembeli..

Oooo.. masa kempen pilihanraya dulu sibuk macam manapun sampai pukul dua atau tiga pagi masih sanggup turun padang jumpa pengundi.. sekarang?

Rujukan penuh disini. Dengan video amuk sekali ada. ==>  http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2013/12/bila-rumah-mampu-milik-menjadi-rumah.html

Kepala hotak kau. Agak2 la woit nak leburkan duit rakyat sampai rm16,500. Inila pentingkan communication education. Jangan main cakap aje. Benda macam neh seriyus. Ini bukan sembang kedai kopi. Suka2 nak keluarkan kenyataan. Setiap kenyataan demi kenyataan yang dikeluarkan oleh pihak kerajaan negeri oleh mana2 pegawai mereka bermaksud kenyataan dari pihak yang diwakili juga. Kalau tak reti nak berkomunikasi diam lebih baik. Gunakan ayat simple dan sempoi sudah. 

Kami akan cari jalan untuk selesaikan masalah. Beri kami peluang untuk kumpulkan maklumat dari semua pihak yang terlibat. 

Nah, simple as that.

Aku setuju dengan pendapat ASD. Masa PRU hari tue, usah kata jam 2 pagi, jam 4 pagi pun sanggup bekerja dan berkejar untuk dapatkan undi. Bila dah menang kemain berlagak lagi kau yer?

Kejap lagi ada la yang panas ahti dan mula memaksumkan pemimpin2 mereka.

Hahaha..

Tunggu dan lihat. Lepas tue nanti ada la statement penjelasan. Sebenarnya begini2. Kita dah salah faham. Kita tak faham jalan citer. Macam la orang BODOH sangat tatau citer sebenar. Yang dikisahkan ialah attitude wakil rakyat tersebut.

Bab projek kita tahu ia bukan under kerajaan negeri. Ia under syarikat perumahan. Yang tue citer lain. Ini kita citer pasal attitude wakil rakyat. Kalau tak reti nak serve rakyat berambos saja la. Lantik orang yang reti. Faham?

BTW, untuk rekod syarikat perumahan neh telah melakukan penipuan. Rumah neh pada asalnya projek perumahan mampu milik. Tetapi tetiba bertukar menjadi projek perumahan yang tidak mampu milik bila harganya dinaikkan secara tiba2 tanpa ada perjanjian dan makluman secara bertulis kepada para2 pembeli perumahan tersebut.

Rujuk ;


Ikut apa yang aku rasa wakil rakyat di kawasan berkenaan boleh buat ;

1. Aturkan pertemuan dengan syarikat pemaju dengan pembeli rumah.

2. Lepas tue dengar komplen2 pembeli perumahan.

3. Then bantu selesaikan masalah rakyat tanpa leburkan wang deposit mereka.

4. Projek perumahan tersebut mestilah didesak untuk kembali kepada matlamat asal. Jangan biarkan dorang lari matlamat. Ingat. kalau kerajaan negeri biarkan mereka jalankan projek, mereka boleh dapatkan pembeli lain.. so mereka tetap untung juga walaupun pemulangan deposit berlaku disitu..

Tambah2 lagi PR ialah kerajaan negeri kat situ. Kalau depa tak selesaikan masalah neh dengan sewajarnya kita maki mereka ramai2 oke. 

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...