Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 7 November 2013

Pekerja Kawalan Prima Buat U-Turn Dari Sokong BN Kepada Sokong PR.

Lihat apa yang tertera kat bawah neh ;


Tak kena kat batang hidung sendiri baru beria2 nak sokong PR bagai. Baru beria2 nak anti BN bagai.  Hehe. Lantak korang la.

Yang aku tertarik tue bilamana individu yang guna nama twitter Tok Gajah beri satu persoalan yang kita pun patut pakat2 fikir sama.

1. Kenapa syarikat yang mengupah pengawal keselamatan yang merompak kedai emas tidak digantung sekali lesen perkhidmatan mereka?

2. Dilaporkan pengawal keselamatan tersebut juga warga asing.

3. Juga guna ic palsu.

4. Juga ada lesen senjata api.

Mungkin kerana tiada kematian dilaporkan berlaku maka syarikat tersebut dibenarkan beroperasi? Kawalan Prima diberhentikan operasi disebabkan ada kematian, itu je ke yang membezakan mereka?

Dah tue bila dah ada yang mati baru terhegeh2 nak betulkan keadaan ke?

Hehe.

Maaf cakapla, aku punya pendirian tetap sama macam dulu. Tak kira la betapa teruk sekalipun syarikat pengawal keselamatan itu dalam memilih2 pekerja2 mereka, tetapi bukan kah kesalahan utamanya harusla kepada pihak yang meluluskan permit senjata api dan pihak2 yang meluluskan proses screening tersebut? Aku dah ulang beberapa kali dah neh. Naik jemu. Jangan alihkan kesalahan anda pada orang lain beb. Ia samada 'anda' yang bersalah sepenuhnya atau 'anda' bersalah secara bersama2. Tapi kalau ikut keputusan kes, nampaknya gayanya 'anda' tak dipersalahkan langsung ek?

OoOoooOOOooo..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...