Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 28 Ogos 2013

Ustaz Fathul Bari Bidas Syeikh Yusof Al-Qardawi. [Video Inside]

Haizh.

Pendapat dia mengenai istijihad2 SYQ sebenarnya agak bias. Hidup di situasi yang berbeza, mempunyai pengalaman yang berbeza, mempunyai pengetahuan yang berbeza mengenai situasi2 di Mesir tetapi memberikan komen seolah2 dia dan SYQ telah mengalami situasi yang sama.

Aduhai.

Lepas tue cuba menekan ciri2 KHAWARIJ seolah2 nak kita faham bahawa ;

SYQ = KHAWARIJ.

Alasan? Memberontak kepada pemerintah muslim yang sah?

Di Mesir, yang memberontak sekarang yang menentang MORSI, bukan yang anti MORSI. SYQ bersama pengikut2 MORSi, bukan anti MORSI. 

Bagaimana pula yang memberontak kepada kepimpinan PAS di Kelantan? Dan di Selangor?

Aduhai. Pelik betul aku tengok cara UFB neh berfikir. Inila pemikiran2 yang akan mengelirukan umat islam. Pandai2 la kita cari ilmu dan tidak hanya mendengar dari satu pendapat saja. Aku sejujurnya tak bersetuju langsung dengan pendapat UFB. Dia bercakap dalam keadaan dia selesa mendapatkan segala2nya then menuduh sesiapa yang memberontak lawan pemimpin yang zalim sebagai khawarij. Dah tue masa zaman kegemilangan islam dulu, sesama muslim [rakyat dan pemimpin] jatuh menjatuhkan atas alasan pemimpin2 mereka zalim terhadap rakyat. Aik, berapa banyak dah kena cop khawarij. Hidup dan mati. Pendapat apa la dia pegang neh.

Haizh.

Korang tengokla sendiri.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...