Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 28 Ogos 2013

Menteri Cadang Sekat Air Masuk Penang.

Cadangan yang amat bernas sekali. Mari kita halang rakyat penang dari mendapatkan air bersih. Semua yang berada di penang tue kan sokong pembangkang dap yang kafir yahudi laknat confirm neraka tue.

Kah Kah Kah

Baru2 neh timbalan menteri KPDNKK Datuk Ahmad Bashah telah mencadangkan agar laluan air sungai dari Kedah patut di halang dan di sekat dari mengalir ke Pulau Pinang disebabkan kerajaan negeri enggan membayar apa2 kepada Kedah berhubung penggunaan air dari sungai tersebut. Sungai yang dimaksudkan ialah air dari 
Sungai Muda.

Menurut LGE mereka tidak perlu membayar apa2 kepada kerajaan negeri Kedah kerana air tersebut mengalir secara semulajadi. Jika ia di Kedah maka ia sungai di Kedah, jika air tersebut memasuki sungai dan empangan di Penang ia adalah sungai di Penang. Kenapa pula Penang kena bayar sesuatu yang seperti itu? Sebab itu LGE tidak melayan sebarang tuntutan yang di anggap karut berhubung hal tersebut.

Oleh kerana tidak berpuas ahti dengan tindakan LGE yang mengabaikan tuntutan Kedah berhubung air di sungai tersebut, maka nya seorang timbalan menteri mencadangkan mari la kita sekat laluan air tersebut dari memasuki Penang.

Laluan air semulajadi tue Allah yang cipta. Allah beri kepada penduduk di kawasan tersebut. Allah bagi secara percuma. Sepatutnya kongsi dan gunakan la ia secara bersama. Ini apa barang nak jadi tamak sampai anggap macam aku yang punya? Siap nak jual beli bagai? Kat SG ko jual air bersih 3 sen jek then beli balik air yang dah guna 7 sen takpe pula?

Apa macam gampang sangat layan rakyat sendiri neh oiii? Jangan sampai Allah keringkan sungai2 kat Kedah tue oi. Ini bukan cara yang sepatutnya layan rakyat sendiri oiii.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...