Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 1 Mei 2013

SPR Akui Dakwat Kekal Tidak Kekal, Aduan Pengundi Berasas.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH 

KELAKAR NAK MAMPOS.

Aku bukan gelakkan SPR. Tapi totok UMNO tue hah. Aku gelakkan depa. Nak tahu kenapa tak? Setelah bersusah payah spin. Setelah bersusah payah memaki hamun penyokong2 pr sebab siarkan gambar jari yang mana dakwat kekal tue luntur. Setelah bersusah payah buat posting penafian. Setelah bersusah payah videokan bukti.

Last2 SPR kantoikan KEBODOHAN dorang slumber mak enon je wa cakap sama lue. 

Adoii.

SADIS betul la depa tue kan?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Memang dasar BANGANG. Yang ditanya SPR. Dah buat aduan rasmi. Bukti pun dah diberi. Report polis pun ada. Pendek kata kita tuntut penjelasan dari SPR je. Bukan tuduh2. Jauh sekali fitnah. Ada sesuatu telah berlaku. Owh oke. Sekarang kita pergi tuntut penjelasan lanjut. Macam tue je citer dia kat sini.

Tapi kemain lagi bloggers umno dan totok2 umno semalam beria2 nafi seolah2 apa yang kita tuntut semalam tue tak berasas. Dan yang lebih teruk. Pertanyaan dan penjelasan yang kita cari, fitnah pula yang kita dapat. Bahkan, kita juga dituduh sedang menfitnah. Gile dan keji betul dorang tue. Tapi takpe. Kekejian depa telah pun dikantoikan oleh SPR tanpa sedikitpun rasa bersalah. 

PADAN MUKA.

KAH KAH KAH

Ini penjelasan SPR ;

Claims that the indelible ink put on a voter's index finger can be easily washed off may be due to failure by the Election Commission (EC) staff in following procedures.

EC secretary Kamaruddin Mohamed Baria said today following the claims, the EC ran some tests yesterday and as a result, fingers smeared with ink from shaken bottles lasted longer than the others.

NONE"Not withstanding the impact of indelible ink, the EC wants to emphasise that early voters who voted on April 30, 2013, cannot vote again on May 5 because their names do not exist in the electoral roll for ordinary voters," Kamaruddin said in a statement late last night.

He said the EC would continue to use indelible ink on May 5, 2013, in accordance with the requirements of the law currently in force. 

The EC received the information via social networking sites, with a photograph of an early voter showing the indelible could be easily removed by washing.

- Bernama
 
 

1. SPR menjelaskan bahawa dakwat kekal yang dicalitkan ke atas sesetengah jari pengundi yang hilang/luntur selepas dicuci adalah kerana kegagalan kakitangan SPR mematuhi prosuder yang telah ditetapkan.

2. Kajian mereka menunjukkan bahawa calitan dakwat kekal tahan lebih lama jikalau botol digoncang berbanding tidak digoncang.

3. Namun begitu SPR menjelaskan bahawa pengundi2 awal yang telah melakukan pengundian awal tidak dibenarkan mengundi sekali lagi memandangkan nama mereka tiada dalam rekod pengundian umum pada 5 mei ini.

Nah.

Inila penjelasan SPR. Seterusnya kita akan bersoal jawab dengan SPR. Yang sebenarnya totok BN tak perlu melenting dalam isu neh. Bahkan reaksi secara berlebihan itu cukup memelikkan aku. Dan ramai orang2 di luar sana juga rasa apa yang aku rasakan neh weh

Since SPR = Agensi yang urus PRU. Manakala BN = PR = parti yang bertanding. Bila PR sedang bertanya SPR maksudnya dia tanya SPR. Yang BN neh patut duduk tepi dan biarkan SPR urus aduan2 dan pertanyaan2 kita. Pasal bukan BN yang dituduh melakukan kesilapan. Tetapi SPR weh. SPR dan BN ialah dua entiti yang berbeza. Sikap mereka yang mencurigakan itu menimbulkan syak wasangka kepada kami semua. Please, bukan masa terbaik untuk lue terkantoi disitu bn. Harap maklum. Tenkiu.

KAH KAH KAH 

Apa pun aku nak tanya SPR soalan neh. Adakah benar goncangan tue yang membuatkan dakwat itu tidak tahan lama ataupun kerana SPR dah terkantoi gunakan dakwat lama? Alah yang beli dulu2 punya tue.. then cakap korang buang. Yeke buang? Hehe.

Ataupun, dakwat kekal yang dibeli itu, rosak dalam jagaan SPR akibat beberapa kecuaian?

SPR.. SPR.. ini kes besar tau. Dakwat kekal yang sepatutnya kekal untuk 3 hari paling koman nampaknya tidak la kekal seperti yang digambarkan. Sejam pun tak lepas. Apa sudah jadi neh?

KAH KAH KAH   

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...