Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 20 Mei 2013

Rumah kakak Muhyiddn, adik IGP dirompak



Mai aiii.

Rumah kakak TPM pun kena rompak wa cakap sama lue. Dengan rumah adik ketua polis negara pula tue.

What the hell is this. Nak kata kelakar tak la kelakar mana pun. Tapi kira kelakar juga sikit2 sebab pencuri tue mencabar maruah TPM dan KPN secara berjemaah. 

Woit.

Apa ko kata Malaysia ini aman ka TPM?

Apa ko kata kadar jenayah di Malaysia neh sudah berkurangan ka KPN?

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH KAH 

Gelak jahat tamat sudah.

Kita orang baru je merompak rumah2 family terdekat korang. So apa yang ko nak cakapkan lagi hah? <-- PEROMPAK. 

Bukan aku oke. Aku berlakon as perompak je. Jangan korang buat statement maut cakap aku mengaku aku yang merompak kat rumah2 di atas tue pula. Mampos. Kang kena heret ke balai plak tak pasal2.

KAH KAH KAH

Bila melihat pencuri2 tersebut, yang dipercayai sekumpulan warga asing, sudah sepatutnya kerajaan kita bersama2 PDRM menanggani kebanjiran warga asing secara serius di Malaysia.

Mereka nak masuk sini cari rezeki, kita alu2kan.

Sedar tak sedar memang terdapat beberapa sektor yang memerlukan mereka as pekerja. Pertama kerana mereka pakar dan mahir dalam kerja2 tersebut. Contohnya bina rumah. Kedua, sebab mereka tak memilih kerja. Adanya orang2 kita yang malu dan takmo buat kerja2 tertentu atas alasan2 tertentu pula. So disini la tenaga warga asing diperlukan. Supaya industri tue tak terjejas disebabkan takde buruh yang nak bekerja kan.

Tapi, dalam pada itu, kedatangan mereka jika tidak di kawal, ia akan mengundang padah. Yang mencuri neh tak semestinya yang datang secara HARAM je. Silap2 ada yang datang secara HALAL pun terlibat dalam kes jenayah.

Tue tak masuk lagi dok bergaduh sesama sendiri akibat cinta apa jadah seme lagi tue.

Sebab tue sudah sampai masanya untuk KERAJAAN kita, pemimpin2 kita bersama2 PDRM memikirkan langkah2 tertentu untuk ;

1. Menyekat kemasukkan warga asing. Orang kata, buat limit. Jangan ko main bagi masuk je. Silap2 nanti purata rakyat di malaysia 50 : 50 . Warga asing = warga tempatan = sama banyak.

2. Mempertingkatkan kawalan keselamatan. Kawalan keselamatan yang longgar membuatkan mereka semakin menjadi2 buat jenayah. Terpakai la untuk seme penjenayah tak kira la warga asing ke warga tempatan ke, status depa sama je, still PENJENAYAH.

Hopefully kementerian yang berkaitan tak lepas tangan dan suruh kita pergi mana2 negara pula selepas kita complaint isu neh. Please. No more comedy oke, Zahid Hamidi.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...