Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 19 Mei 2013

Ini Punca Adam Adli Ditahan Polis !

Ini video yang dimaksudkan. Video yang konon nya membuatkan Adam Adli di cop menganggugugat kestabilan negara dan cubaan melakukan huru hara dalam negara.

KAH KAH KAH

Maaf. Kata2 yang dipetik dari Buletin Utama malam tadi masih mampu membuatkan aku gelak terbahak2 sehingga kini. Tak sangka aku, Adam Adli ada kuasa yang boleh menyebabkan BN rasa gusar dan takut dengan setiap tindakan2 nya. Bahkan Anwar Ibrahim pun kalah. Yelah, yang buat perhimpunan tiap2 hari tue Anwar, tapi tak pula Polis concern jauh sekali nak tangkap Anwar, si Adam Adli yang buat ucapan seperti dalam video plak kena tahan. Konon nya menghasut.

MENGHASUT ke?

Mengajak berhimpun tue benda biasa je kot. Ramai orang ajak berhimpun dan berdemo sana sini atas pelbagai tujuan. Adalah amat tidak adil untuk menahan Adam Adli seorang. Andai cubaan mengajak berhimpun merupakan satu kesalahan, maka kenapa tidak tahan semua individu yang melakukan hal tersebut?

Tonton video tersebut kat bawah neh jap ;

 

Aku fikir simple je. Mentang2 la Adam Adli neh orang biasa, rakyat biasa, maka senang la diperkotak-katikkan atas nama undang2. Yang buat kenyataan berbaur racist bahkan menyebarkan api kebencian antara kaum pun rilex je masih boleh tersenyum sana sini.

Takde nya polis ke kerajaan ke nak concern benda2 gini. Selesaikan secara serius. HARAM. Selesaikan ikut sentimen politik dan menilai dari sudut kepartian je selalu. Itulah keadilan dari kaca mata mereka. Adil ke bila buat tindakan terpilih?

Sepatutnya, kalau nak tangkap sangat, semua yang menghasut, yang keluarkan statement2 berbaur hasutan, ko tahan semua. Senang. Orang takan issuekan lebih2.

Lagi satu, kalau diperhatikan betul2 statement Adam Adli kat bawah neh, adakah ia boleh dikira cubaan sedang melakukan huru hara? Paling2 koman pun depa nak occupy je. Hadoi. Bukan nak pergi bunuh orang. Dengan himpunan neh pun nak cuak. 

Masih tak bijak lagi dalam membuat keputusan. Semakin ko provoke, semakin yang rugi tue korang, bukan nya Adam Adli. Tak pasal2 Adam Adli di anggap hero dan berjaya mendapatkan perhatian ramai pihak. Kan bagus untuk imej dia tue? Apa pun, terima kasih la ek.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...