Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 11 April 2012

Tipiem tipu aku..

Sohai. 


Buta2 gua kena kencing dengan tipiem. Dah larh ketika gua potpet2 pasal neh penyokong2 umno pun ikut balon gua. Chi shing punya tipiem. Dah tua2 pun nak menipu. Bukan aku kata orang muda boleh menipu cuma agak2 lah beb. Lue tue tipiem please lah behave sket.


Kalau stock tipiem pun slumber menipu tak agak2 apa lagi kita nak anggap stock yang lebih rendah dari tue kan? Lihat bukti penipuan tipiem kat bawah neh sekaligus membuat aku kecewa ;






Kat atas neh apa? Meh aku explain sket ;


Penipu punya Muhyiddin
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0401&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_01.htm 
"Hakikatnya, jelas Timbalan Perdana Menteri, generasi muda di negara ini mendapat pendidikan yang lebih baik jika dibandingkan dengan pelajar di Amerika Syarikat, Britain dan Jerman. 

Menurut beliau, fakta tersebut berdasarkan laporan Daya Saing Global 2011/2012 oleh Forum Ekonomi Dunia (WEF) yang meletakkan kualiti pendidikan negara berada di tangga ke-14 dan di tempat kedua selepas Singapura dalam kalangan negara-negara ASEAN." 
Ok, fakta dia ambil dari World Economic Forum. Jadi...
Download PDF dari WEF, buka m/s 21, tengok ranking Malaysia 
http://www.weforum.org/s?s=global+competitive
http://www3.weforum.org/docs/WEF_GCR_Report_2011-12.pdf
Malaysia RANK ke-38, Singapore RANK ke-4.

Check m/s 19, column Health & Primary Education, malaysia rank - 33, singapore rank-3
Akhir skali, cuba check ranking US, Britain dengan German. -Alang KBSB-

Maksud nya apa? Maksudnya ;


1. Tipiem telah memanipulasikan angka. Dia ingat matematik aku stock 52 tue maksudkan pemikiran aku pun standard 52 jek kot? Waklue.


2. Kalau duduk no 2 bawah asean tapi jurang no 1 dan 2 tue jauh berbeza baik toksah bangga2 sebut no 2 di kalangan negeri asean der.


3. Lepas tue kalau hanya amek satu point jek dan mengabaikan point2 lain baik toksah bangga gak der.


4. Yang ingin tipiem bangga2 ialah angka 14. Konon nya sistem pendidikan di malaysia neh lebih baik dari UK, GERMANY dan US. Padahal setelah mengabungkan kesemua hasil kajian dan laporan hasil penyelidikan, pencapaian malaysia takde lah baik mana pun. 


5. Perbandingan dengan US, germany dan UK dibuat dalam semua aspek. Mereka tak kalah hampir seme juga hampir menang seme tapi terbukti mereka memang lebih bagus dalam banyak perkara berbanding malaysia. 


Yang menjadi persoalan nya kenapa tipiem memanipulasikan angka? Hanya perlu buka satu laman web telah menafikan pembohongan tipiem der.


Lihat bawah ayat yang aku copy paste dari laman tersebut ;



Switzerland tops the overall rankings in The Global Competitiveness Report 2011-2012. Singapore overtakes Sweden for second position. Northern and Western European countries dominate the top 10 with Sweden (3rd), Finland (4th), Germany (6th), the Netherlands (7th), Denmark (8th) and the United Kingdom (10th). Japan remains the second-ranked Asian economy at 9th place, despite falling three places since last year.  The United States continues its decline for the third year in a row, falling one more place to fifth position.


Kat atas neh secara keseluruhan. Yang tipiem tekan kan ialah kualiti pendidikan. Betul ke angka 14 tue der? Betul. Aku sendiri dah check di laman web terbabit. Mohon korang buka page 248 dan 249. Aku tak tipu der. Klik sini ==> 


http://www3.weforum.org/docs/WEF_GCR_Report_2011-12.pdf


Jadi sekarang neh boleh berbangga kah angka 14 neh? Kalau nak baca satu2 benda kena faham gak cara mana nak baca benda tue kan? Bukan main baca jek. Memang kalau ikut pecahan malaysia ada lah mendapat no 14 tue. Kalau ikut mata 5.1. Kalau 5.1 dari per 10 itu maksudnya tahap sedang = tengah2 lebih sedikit.


Kalau yang no 14 pun hanya tengah2 apatah lagi no 15 dan seterusnya kan? Germany sendiri berada di kedudukan 17 dengan mata 4.9 der. Kurang 0.2 mata dari malaysia. So kalau ini yang tipiem nak bangga aku takley nak kata apa larh.


Apakah kriteria yang digunakan untuk mengadili hal neh? Yang paling penting apakah yang dimaksudkan kualiti sistem pendidikan neh? Ini yang aku tak jelas. Ia boleh dinilai dengan macam2 aspek, dan setelah membaca pelbagai perbandingan dengan negara2 lain aku percaya korang juga akan rasa malu nak berbangga dengan angka 14 tue der. Siyes.


Kalau tak percaya sila baca sendiri. Baca sampai habis der. Maksud aku yang malaysia punya bab jek. Yang neh tv3 pun takan keluarkan der. Siyes.


KAH KAH KAH


Ameno : Buat lawak je pandai. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...