Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 2 Mac 2012

Papan Iklan Surau pun jadi masalah ka ?


Marah.

Tapi marah yang mengarut dan sia2.

Mereka neh aku nak tulis sebagai penyokong2 yang dipercayai pro umno dan perkasa. Rasanya aku dah tulis sehabis tepat bagi mengambarkan kumpulan neh. Aku tidak melakukan tuduhan melulu tetapi isu surau wakaf di kedah yang dirobohkan untuk membina surau baru yang lebih besar dan cantik nampaknya hanya mengundang kekelakaran bagi mereka2 yang faham isu neh dari awal.

Keratan akhbar di atas merujuk kepada satu kumpulan yang marah kehadiran papan iklan yang menerangkan reka bentuk surau baru selain info2 yang berkaitan dengan nya. Ia di letakkan di jalan terbuka untuk dinilai dan dilihat oleh orang ramai bagi memberitahu kepada penduduk sekitar berkenaan isu pembinaan surau baru.

Tindakan neh rupanya mengundang kemarahan mereka. Logik ke? Logik ke ko sebagai manusia marah bila orang bina surau dan robohkan pejabat insurans yang mana dibina atas tanah wakaf? Logik ke? Logik ke ko sebagai manusia mempertahankan pejabat insurans yang hanya memuatkan satu dua jemaah surau dalam satu2 masa dan sepanjang masa bilik surau tue tidak digunakan tetapi marah bila kerajaan negeri bina surau yang lebih besar dan luas agar ramai orang boleh menggunakan nya? Logik ke?

Ramai tidak tahu bahawa pejabat insurans tersebut memuatkan satu bilik surau yang mana penduduk sekitar tidak tahu kewujudan nya. Dan apa yang MB kedah buat ialah dirikan surau yang lebih ramai orang sedar kewujudan nya. Ini pun rupanya salah bagi mereka. Haizh.

Lebih info? Baca sini. 

Ameno : Benda baik pun nak marah..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...