Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 1 Mac 2012

Najib, ko jangan temberang lah weh.

Neh berita dua hari lepas. Aku baru perasan tadi. Seme neh gara2 P1 yang takde line. Satu hari tak berinternet rasa macam tertinggal seratus hari punya berita. Baru kini aku faham kuasa media internet. Memang nampak sangat bezanya orang yang tengok berita2 tv berbanding berita2 di internet beb.



Isu sekarang neh pasal sprm. Korang baca bawah dulu ;

"Saya bersetuju dengan pandangan lembaga penasihat SPRM bahawa untuk mencerminkan kebebasan SPRM, sebuah Suruhanjaya Perkhidmatan Anti Rasuah perlu diwujudkan. Suruhanjaya ini akan diberi kuasa untuk melantik dan memecat kakitangan SPRM.

"Tetapi isu ini perlu pindaan perlembagaan. Insya-Allah jika BN diberi mandat dua pertiga dalam pilihan raya umum ke-13 yang akan datang, pindaan perlembagaan akan dijalankan dan suruhanjaya ini akan ditubuhkan," kata Najib semasa merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah di Putrajaya hari ini. -MKINI-

Baca bebaik apa yang dia cakapkan tue. Petikan yang lebih senang dihadam ;

1. Najib nak bagi lebih kuasa kepada SPRM dengan penubuhan satu suruhanjaya.

2. Penubuhan suruhanjaya perlukan pindaan perlembagaan.

3. Kalau undi bn = pindaan perlembagaan akan berlaku.

WAKLUE!!!!

Sekarang pun boleh kalau dia nak buat. Bila masa PR halang / larang / bantah / protes / tak sokong / tak setuju / benci = pindaan perlembagaan yang membolehkan sprm diberikan kuasa lebih agar menjadi lebih bebas dan telus dalam menjalankan tanggungjawab mereka?

Bila masa beb? Bilaaa? Mana ada pernah pun. Woitt najib, sekarang aku sebagai rakyat cabar ko bawa usul tue. Dan yang paling penting mestilah mereka2 yang duduk dalam suruhanjaya tue ialah mereka2 yang tiada kepentingan. Kalau boleh rakyat harus dilantik untuk duduk dalam suruhanjaya terbabit. Rakyat punya suara paling penting sekarang neh.

Dan aku sangat percaya sekarang pun PR akan bersetuju. Tak payah beria2 sangat nak soh undi bien lah weh. Propa je le ko. Rahsia ko dah terkantoi lebih banyak bila ex adun manis = adun bien = bongkar sebentar tadi. Korang leh baca direct kat sini beb.

Aku dah agak dah perangai najib neh. Patutlah suka bolak balik. Nampaknya syak wasangka aku semakin menampakkan kerealitian disini. 

Ameno : Tipu jek pandai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...