Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 1 Februari 2012

Faizal Hussien dan Shaheizy Sam balon BERSIH dan PR.

Kah kah kah

Wooo masak larh woii... aku neh dah larh sensitif sket bab2 neh. Mula larh aku tak hingin nak tengok artis neh kalau dorang dah start merapu. Bagi hujah no hal. Kalau boleh debat. Jangan hujah sebelah pihak. Gua memang bengang neh. Siyes.



Wooo.. Aduhai. Dorang cakap ada medium lain nak suarakan ketidakpuasan ahti yerk? Owhh okey. Sekarang neh aku harap ada sapa2 yang boleh bagitau kepada dua orang artis ;

1. Faizal hussien

2. Shaezy sam

Untuk berdebat dalam isu neh. Hujah tak boleh dari sebelah pihak je beb. Kena dengar penjelasan kami. Tak guna gak ko beria2 pongpang2 bagi pandangan ko. Pandangan ko mewakili diri ko dan ia tak mewakili keadaan yang sebenar. Jadi kalau korang, ketiga2 artis neh ada bran, kita berhujah dalam isu neh. Ko nyatakan pandangan ko dan kami nyatakan pandangan kami. 

Ada fb dia? Twitter? Atau apa saja? Jom berbincang. Tengok pandangan kami relevant kah atau pandangan berat sebelah korang tue yang relevant? Nak beria2 kutuk dan tolak pun biar ada asasnya. Dengar dan banding dari kesemua pihak dan baru buat analisis. 

Adalah amat tidak adil kami diadili tanpa diberikan hak untuk bersuara. Kata ada ruang untuk bersuara. Di mana? Masa bila? kat internet? Berapa ramai jek yang tahu? Boleh kami masuk tv3 dan nyatakan bantahan terbuka kepada kerajaan? HARAM!

Yang buat aku tergolek2 bila dengar hujah si faizal dan sam neh. Aduhai. Haram? Apa dia beb? Ulang balik? HARAM?? Hah.. tak dengar. HARAM? Apa yang HARAM? BERSIH? HARAM? TAKDE PERMIT? HARAM.. woo.. jangan buat aku cakap pasal BIDANG korang beb. Jangan. 

Aku tahu, ko tahu dan kita seme tahu apa itu HARAM yang sebenarnya beb. Sekali lagi aku nak cakap. Aku takmo main isu peribadi or isu yang babitkan cara orang cari rezeki. Tapi jangan pula ko sibuk pongpangkan kekonon nya kami neh bebal sangat tak reti beza mana satu haram disini Allah swt dan haram disisi manusia. Jadi orang jangan pentingkan diri sendiri beb. Please larh weh.

Dan si sam neh memang terang2 sokong bn. Okey ada aku kesah? Ko punya pasal larh weh. Tapi hidup neh kena adil. Ko kena tengok hujah dari kesemua pihak bukan amek hujah dari sepihak ko jek. Sama gak si faizal neh. Woitt faizal? Sapa yang kena bayar? Sapa? Aku nya duit sampai ke la neh tak dapat2 lagi. Kalau betul kena bayar bagi larh bukti oii. Setakat dengar2 je dan kutuk2 orang sebab apa yang ko dengar2 je tue adalah sangat tidak adil beb. TIDAK ADIL!

Si ahmad maslan pun satu. Muka marina mahathir taknak tunjuk. Muka ustaz zamri takmo tunjuk. Muka ambiga taknak tunjuk. Muka suaram taknak tunjuk. Muka suhakam taknak tunjuk. Yang muka pembangkang je ko tunjuk. Apa kebenda nya neh woittt? Jangan bagi info separuh benar beb. Ini dipanggil pemanipulasian info.

Lagi satu ramai orang tak faham isu bersih neh. Isu bersih 2 neh ialah kita TIDAK TURUN KE JALAN RAYA TETAPI KITA DIPAKSA TURUN KE JALANRAYA. PADA ASALNYA SI NAJIB DAH BERJANJI BAGI KITA STADIUM TAPI BILA SAAT ITU TIBA DIA TUTUP SEME PINTU STADIUM HINGGA MEMAKSA KAMI KE JALANRAYA!!!!

Faham? Yang neh jangan ada sapa2 yang buat lupa. Ko jangan. Aku jangan. Kita seme jangan. Ini sebahagian dari sejarah bersih 2. Inilah hakikatnya. Jangan nak spin fakta sejarah neh. Jangan beb. 


UPDATED ;


Episode kedua dari video di atas neh. Yang neh memang aihhh.. BIKIN PANAS beb. Siyes.




Pandangan aku satu jek. Kepada ketiga2 artis neh, marilah kita BERDEBAT dan BERHUJAH. Terutamanya pakcik osman kering neh. Aku rasa pandangan pakcik osman kering neh sangat bias dan sangat tidak mengambarkan hal yang sebenar berkenaan hal bersih. 


Mana boleh bersikap hanya mendengar hujah dari pihak2 yang dia suka dan mengabaikan hujah2 yang dia tidak suka. So please larh weh.. ada sapa2 kenal mereka bertiga? Minta tolong sampaikan kepada dia harapan aku. Via fb dan chatting je pun. Buat macam utusan tue hah. Chatting. Amacam? Boleh kah?



Nota : Apa itu bersih? Soal jawab bersih dan sebagainya? Rujuk artikel lama di blog neh. Search bersih nanti keluar seme. Bai.

Ameno : Apa pun tak boley

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...