Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 11 Januari 2012

Jangan pakai baju yang "poke the eye" - Mindef dikutuk kerana bad english oleh The Wall Street Journal!


Kah kah kah

Lawak siot mindef neh.

Ada ke dorang buat lawak sampai memalukan nama malaysia tak pasal2. Sohailiamaseng. Ini larh baru betul2 memalukan nama negara. Bukan student yang berdemo bagai. Bukan jelajah dsai yang menceritakan dia difitnah. Ini yang baru betul memalukan nama negara malaysia. Tak pasal2 satu dunia kutuk malaysia sebab bad english.

Kalau yang bad english tu you and me, takpe. Okey jek. Kita rakyat malaysia beb. Orang pun faham. Dorang takan kecoh bagai pasal benda neh normal bagi mana2 penduduk yang bukan berbahasa english sebagai pertuturan. Bukan nya kita pergi bawa imej bad english tue mewakili malaysia dalam mana2 speech.

Tapi yang neh babitkan laman web kerajaan. Sekaligus bawa nama malaysia. Benda neh melibatkan kementerian yang sepatutnya tidak boleh ada masalah seperti neh. Memang sial gila arh dikutuk dan ditertawakan semata2 kesilapan bebal yang dibuat oleh mindeff neh. Yang lebih sadis si zahid hamidi boleh bagi alasan cikai beb. Korang tahu apa dia cakap? Dia cakap neh google translate punya pasal.

kah kah kah

GOOGLE TRANSLATE?

kah kah kah

Apa nama?

GOOGLE TRANSLATE?

kah kah kah

Woittt jangan buat lawak lah woittt..

Buat tender billion2 boleh. Beli peralatan juta2 boleh. Takan upah sorang dua pakar bahasa english tak boleh? Tak boleh secara tetap lantik aje secara kontrak. Suruh pakar alihbahasa mana2 laman web kerajaan dalam bahasa english yang proper. Ada ka guna google translate. Memang hancor lah jawabnya.

Yang tak boleh blah kan, benda neh masuk media asing beb. Media asing detect benda neh bukan nya rakyat malaysia pun. Lihat bawah neh ;



Memang memalukan siot. Clothes that poke the eye? Poke you lah. Aku ada baca dari blog sahabat bahawa benda neh bawah UKK. UKK = Unit komunikasi korporat. Unit media yang mengawal laman web mindef neh. Kutuk lebih2 pun tak guna gak. Benda dah jadi kan. Harapnya UKK boleh pertimbangkan idea aku tadi.

Tak payah beb guna software moftware bagai neh. Nak2 software percuma macam google translate tue. Lantik je mana2 orang yang mahir bahasa english untuk translate bm ke english. Lagipun benda neh akan sentiasa digunakan. Website akan sentiasa di upgrade. So kepakaran neh akan digunakan lama dan berterusan. So tak rugi apa pun korang lantik pakar bahasa english sorang dua untuk bertugas kendalikan [translate] laman web. Bai.

Sumber : sini dan sini

Ameno : I want to eat peanut ice. You know what i mean, correct? kah3x.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...