Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 22 Julai 2011

Hot : Peguam perancis di hantar pulang?

Menurut maklumat daripada blog tukar tiub tanpa merujuki mana-mana berita sebab tengah sibuk downloading video lawak part last neh so malas nak buka banyak2 tab kang hang mampos den, diberitahu bahawa peguam perancis yang ditahan berhubung kes skandal kapal selam scorpene akan dihantar pulang pada malam ini juga.

Wow..

Andai berita neh benar maka jangan salahkan persepsi kebanyakkan rakyat malaysia bilamana mereka akan memikirkan bahawa ;

altantuya mati = razak baginda bebas = 2 koperal kambing hitam = skandal scorpene = najib razak punya angkara. <-- andaian kebanyakkan rakyat malaysia.

Persepsi ini timbul kerana tindakan mereka sendiri. Bukan kita nak syak bukan2 beb, tapi kalau dah benda bukan2 asyik berlaku di malaysia sekaligus akan mengundang syak wasangka. Sebab itu aku cakap, biarkan sahaja dia berhujah point dia untuk kita analisa bersama. Ini dia belum turun gelangang, kita pun taktau dia nak gebang apa, terus tutup gelangang. Nampak sangat cuak. Orang cuak = takut. Orang takut = kerana ada sesuatu yang nak disembunyikkan. 

Apa yang cuba disembunyikkan? Rakyat berhak tahu. Ini kerana najib ialah piem. Najib bukan aku. Aku tak pegang duit negara. Aku tak urus tadbir malaysia. Tapi najib pegang duit negara. Dia uruskan pentadbiran malaysia. Sebab itu kita kena amek tahu. Kita nak siasat habis habisan. Ini kan boleh bersihkan nama najib andai benar dia tidak terlibat. Betul?

Ini bukan tuduhan melulu. Ini cuma nak tanya, mahu kah korang piem pembunuh? Mahu kah? Tak mau kan. So semua pihak harus berlapang dada. Biar siasatan dijalankan. Menutup siasatan sebenarnya akan membuka persepsi serong. Andai itu berlaku najib dan rosmah kena redha. Bukan kami yang nak pandai2 tuduh. Tapi persoalan dalam minda kami harus di atasi. Kalau kami tak dapat jawapan secara fakta, kami tetap akan cari jawapan meskipun secara persepsi. Fikir2kanlah itu ye piem.

Ameno : Belum pape dah hantar dia pulang? Haishhh pelikkkkkk

Share this

0 Comment to " Hot : Peguam perancis di hantar pulang? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...