Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 21 Julai 2011

Anugerah Ibrahim Ali : Lulus dulu, bincang kemudian?


Pelik. Setelah dikecam selama 2 hari akibat anugerah bodoh neh, web uitm tiba2 tarikbalik iklan tentangnya dalam web dorang. Sebelum neh kata pihak pentadbir uitm anugerah neh patot. Dan ia dicadangkan oleh ibrahim ali sendiri. Itu pasal nama anugerah neh anugerah ibrahim ali. So tak patut ada masalah. Tapi itu satu hal.

Then setelah bantahan timbul dorang tarikbalik iklan terbabit. Dan cakap belum ada kelulusan dari senat. Okey. Tapi kenapa perlu bagi notis di atas? Kalau belum lulus kenapa keluarkan notis di atas? Lulus dulu? Bincang kemudian ka? Teknik terbaru ka tue?

kah kah kah.

Dan dengar cadangan anugerah neh akan dibuat tiap2 tahun. Mana ibrahim ali ada duit sponsor rm5k kepada pelajar2 neh andai anugerah neh dibuat tiap2 tahun? Banyak sangat ke duit dia? Apa pekerjaan dia selain sebagai wakil katak di parlimen? Hak2 kebajikan katak pun dia gagal jaga neh nak jaga hal2 kebajikan pelajar?

kah kah kah

Menurut satu sumber dari pelajar uitm sendiri, majoriti pelajar tolak anugerah neh. Cuma takde lah sampai nak bagitau pada media sebab taknak kecoh2 dan nak jaga reputasi uitm yang sepatutnya pro kerajaan. Kebanyakkan dari mereka tolak sebab nama anugerah neh anugerah ibrahim ali, bukan pasal ia dicadangkan oleh ibrahim ali ke apa, cuma nama anugerah neh tak relevant.

Dorang juga bimbang jika terpilih dan mendapat anugerah neh masadepan kerjaya dorang akan hancur kerana ibrahim ali cukup2 dibenci oleh masyarakat cina akibat sikap racistnya. Bayangkan jika anugerah neh termasuk dalam portfolio mereka dan ketika sesi interview dengan syarikat gergasi swasta especially syarikat milik bukan islam, sudah pasti mereka akan dipandang serong dan mungkin akan di anggap racist dan sekaligus tiada harapan untuk berkerja di syarikat2 macam neh.

Dan perbincangan tentang nya sebenarnya telah berlaku dengan pihak pentadbir uitm itu pasal iklan tentangnya ditarikbalik. Samada betul ke tak betul sumber neh aku taktahu. Aku cuma sampaikan apa yang dia bagitau dalam fb je. Pelajar2 uitm lebih tahu kisah sebenar. Apa pun anugerah ibrahim ali memang melawakkan.

kah kah kah

Ameno : Anugerah katak lebih sesuai kot.

Share this

0 Comment to " Anugerah Ibrahim Ali : Lulus dulu, bincang kemudian? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...