Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 18 Julai 2011

Isu mencarut : yang neh takmo nasihat ka?



Hari tue mazidul akmal sidek mengutuk aku dalam blog dia atas isu mencarut. Fine. Aku tidak melatah even tidak menjawab sebab aku sedar apa yang dia cakap pasal mencarut tue memang benar. Jenis aku neh kalau orang menegur atas kapasiti islam aku lebih suka mengambil sikap diam dan terima. Pasal apa, kalau aku jawab dan lawan ia sebenarnya aku bukan melawan hujah dia. Aku lawan hujah Allah swt. So benda yang salah dalam islam, memang aku cenderung diam dan terima.

Sekarang neh aku buat entry special untuk dia. Bukan aku cakap aku baik. Tapi nasihat tidak harus terpilih. Sebagaimana dia nasihatkan aku, apa kata dia curahkan nasihat yang sama ke atas individu di atas. Adakah mencarut jika dilakukan oleh orang umno maka ia halal lagi ada cop jakim? Mereka sanggup print banner untuk mencarut kepada dap sekalipun.Adakah kalau mencarut kepada dap ianya di anggap suci dan keramat?

1. Blogger pr mencarut = berdosa besar .

2. Penyokong umno mencarut = print banner = tayang di seluruh media = halal?

Boleh je nasihat aku. Kecenderungan aku makan nasihat. Tapi jangan nasihat aku sampai tak cermin diri sendiri. Kecenderungan aku benci orang hipokrit. Gay ataupun lesbian aku kawan. Orang hipokrit aku tolak. Siyes. Dorang hanya pandai nasihat tapi tak pandai amal. At least kami berjalan dan belajar bersama2 untuk jadi baik, bukan menunjukkan diri sendiri lebih baik dan lebih alim dari orang lain tetapi dalam masa yang sama  mengamalkan kejahatan. Lue fikirlah sendiri wahai sang wartawan.

Sumber gambar disini

Ameno : What? Kawan sendiri? Halal lah tue.. heh

Share this

1 Response to " Isu mencarut : yang neh takmo nasihat ka? "

  1. PUKIMAK tu tak sepatutnya DITUJUKAN kat DAP sahaja tapi sesuai juga DITUJUKAN kepada semua PAKATAN yang seangkatan dengannya termasuklah pemilik blog ni sekali...

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...