Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 14 Mei 2011

Kutukan wordpress kepada pengguna blogspot..

Rasanya ramai tahu semalam lebih kurang dekat sehari dari tengahari bawa ke tengah malam semua pengguna blogspot tak boleh mengakses blog masing2. Ini bukan isu besar. Biasalah team blogger memang jenis buat kerja. So ini antara kerja mereka. Cuma yang peliknya ada bloggers yang merengek tak tentu hala. Merengek macam budak kecik. Merengek sampai ke pemilik wordpress. Last2 rengekan di balas perli. Padan muka !

Menyampah siot aku baca. Konon nya nak mengangkat taraf wordpress lebih bagus dari blogspot lah tue. Padahal wordpress ataupun blogspot sama sahaja. Yang beza cara kita serap info bagi menjayakan belog masing2. Wordpress dan blogspot masing2 ada kejayaan, kelebihan, kelemahan dan ketidakbagusan masing2. Dalam erti kata lain tiada yang perfect pada blogspot, sama seperti tiada yang perfect pada wordpress.

Apa? Ko tak layak kritik wordpress bhai. Lue pakai blogspot. Apa barang lue kritik wordpress? 

Huk alohh.. memang ku pakai blogspot. Tapi ku ada werdeperes juga. Lue tak percaya, lue masuk sini


Terai masuk. Itu werdeperess.. kue tinggal. Pasal kue kata werdeperess tak bagus. Kue kata benda neh tak bagus. Dan kue kata jujur dan ikhlas dari ahti. Bukan untuk bodek hosting situ sana sini.. Heh.

Arhh sudah dia neh ada hosting wordpress rupa. Arhh sudah aktif lagi tapi dia tinggal. Biar betik bhai..

Jadi adil kan aku memberikan pandangan pasal wordpress kat sini? Sebenarnya macam aku dah cakap tadi, blogspot ataupun wordpress masing2 ada kelemahan dan kelebihan masing2. Masing2 ada bagus dan ada yang tak bagus. Ini normal. Platform apa yang kita nak guna untuk buat belog itu hak dan privacy kita. Bagi pengguna wordpress kalau korang tak suka korang boleh pergi mampos.

Pergi mampos pasal tak menghormati hak dan keputusan pengguna2 blogspot. Pergi mampos pasal korang fikir pengguna wordpress berstandard dari pengguna blogspot. Dan sila pergi mampos juga pasal korang fikir korang lebih hebat dari pengguna wordpress.

Hah apa? Nak marah? Sabar dulu bhai. Sabar. Pergi mampos tue untuk mereka yang perasan bagus je. Untuk mereka yang menghormati pengguna blogspot, janganlah pergi mampos. Pergilah hidup dan pergilah bergaul sesama kita. Aku bukan apa. Aku tengok terlalu banyak kutukan wordpress kepada blogspot. Mereka rasa bila mereka bayar hosting dan domain sendiri mereka lebih berstandard dari orang lain. Padahal tue seme takde apa2 bhai. Lazimlah. 

Ada benda free. Ada benda berbayar. Kalau orang tue suka kepada benda free yang dah memang free pasal apa benda yang berbayar neh nak bengkek pula pada orang yang suka benda free? Huk alohh.. lue yang pandai2 nak bayar itu ini, lue pula bengkek ble ada orang suka guna benda free. Ke lue bengkek sebab semakin ramai orang yang suka guna benda free maka semakin tak laku lah pakej hosting? Heh.

Sekarang neh dengar dan faham betul2 apa yang aku nak tulis neh. Apa pun platform yang blogger nak guna untuk berblogging adalah hak masing2. Tak kiralah apa sebabnya pun. Kalau lue nak blogging guna blogspot, okey lue punya pasal. Kalau lue nak blogging guna wordpress itu pun lue punya pasal. Kalau lue nak berblog bisnes elok lue amek wordpress supaya bussiness lue tue boleh nampak standard. Tapi kalau lue nak blogging untuk maki hamun kerajaan macam gua, elok lue guna blogspot sebab apa, ble lue dah masuk ke dalam ISA nanti, blog lue still wujud dan cuba teka apa? Lue takyah bayar 1sen pun untuk pastikan belog lue kekal wujud. Heh

Nota : Sendiri makan cili sendiri rasa pedas. Aku suka makan cili. Malah hari2 makan cili dan hari2 rasa pedas. WOW.

Ameno : Sama tapi tak serupa.


Share this

0 Comment to " Kutukan wordpress kepada pengguna blogspot.. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...