Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 13 Mac 2011

Berita Harian minta maaf!

Berita harian edisi hari ini telah menghina rakyat jepun dengan insiden tsunami yang berlaku di jepun kemalrin menerusi kartun / animasi mereka. Sila lihat di bawah ini ;




Isu nya neh menjadi besar apabila terdapat individu yang upload gambar di atas neh dalam facebook peribadinya. Ianya tersebar dengan pantas menerusi media internet dan berita harian menerima kecaman demi kecaman menerusi facebook, twitter dan blog.

Mungkin mereka telah baca pelbagai komen negatif mengenai kartun tersebut menerusi media online maka secepat kilat mereka membuat keputusan untuk minta maaf, juga menerusi facebook ;

Mungkin mereka akan masukkan permohonan maaf menerusi media online dan media cetakan. Tunggu je lah kalau ada berita tentang ini. Tetapi satu perkara yang aku nak korang seme tengok kesan daripada kewujudan facebook dan twitter.

Di sebabkan facebook dan twitterlah tunisia, mesir dan kini terbaru libya tumbangkan pemerintahan zalim mereka. Di sebabkan facebook lah berita tsunami jepun tersebar selepas 1 jam berlaku tsunami di sana. Di sebabkan facebooklah malaysia mencipta sejarah apabila tv3 buat pertama kalinya mohon maaf kepada seluruh rakyat islam di malaysia mengenai iklan raya yang bertemakan satu malaysia..jelas terpesong dan mempromosikan pluralisme agama..Dan kini disebabkan facebooklah pengarang berita harian terpaksa akur dengan kehendak pembaca..

Cuma.. bila kita nak menjadikan kerajaan akur dengan kehendak kita melalui facebook pula?

Kenyataan minta maaf berita harian klik sini

Ameno : Maaf diterima.

Share this

15 Responses to " Berita Harian minta maaf! "

  1. FACEBOOK JIKA DIGUNAKAN UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN BAGI SI SOMBONG DAN ANGKUH MEMANG SGT2 TERBAIK...SEBB KITA SEBAGAI RKYAT MEMG TIADA PELUANG LANGSUNG UTK MENYUARAKAN PANDANGAN KITA KPD PIHAK ATASAN...JIKA ADA PASTI DIBODOH2 KAN...TP DENGN SOCIAL NETWORK NI, OIHAK2 TERTENTU TIDK BOLEH BERTINDAK SMBIL LEWA...KRN ITU JUGA KERAJAAN SEDANG MEMBINCNGKAN SAMADA MAHU MENGHARAMKAN ATAU MENGEHADKAN PENGGUNAAN SOCIAL NETWORK TERUTAMA FB ATAU TIDAK....KERANA TKT KENYATAAN AKAN TERSEBAR....

    BalasPadam
  2. saya rasa kartun nie menarik..
    sekuat mana pun ciptaan manusia (ultraman contoh ciptaan dan kebanggaan jepun) xkan dapat melawan kekuasaan alam.

    BalasPadam
  3. http://files.sharenator.com/demotivational_posters_meh_Demotivationals-s450x310-125597-580.jpg

    BalasPadam
  4. kalau difikirkan logik pun aku rasa macam betul pulak maksud dia..ultraman yang diaorang anggap hero tu pun takut dengan bencana dari allah...sesungguhnya x ad sapa yang dapat lari dri azab allah..

    BalasPadam
  5. yerp2..fb byk helping dlm hal nie..sayer tahu update pasai bf sayer yg ade sendai pon melaluli status fb yg die update.. i2 je care die leh update..sbb talian talipon xleh gune sane..hukhuk

    BalasPadam
  6. tula nmpk mcm nak permainkan saje....tp klao difikirkan mendalam mungkin kartun ni nak tunjuk kekuasaan Allah melebihi segala-galanya..

    BalasPadam
  7. Its not about that.Memanglah kite tahu Allah yang jadikan semua tu. Tapi perlu ke jadikan bahan jenaka? macamner dgn orang yang Mati kat Penang dulu? Xde orang buat lawak ke? Mati tengah berpesta ke? Just because dia xde kat tempat kejadian tak semestinya dia boleh buat lawak. Kita ada satu bende yang dinamakan 'akal'.

    BalasPadam
  8. tak perlu nak buat2 kartun pasal tsunami di jepun... beribu2 mangsa masih hilang entah hidup ke tidak...bukan nya benda lawak.. kita y lihat memang tak rasa... hnya orang yang mengalami nya je..benda nih kesan selama bbrapa tahun baru pulih...bg rakyat negara lain ambil peringatan dalam hati...

    BalasPadam
  9. semua benda nak dibuat bahan lawak. apa nak jadilah

    BalasPadam
  10. bayangkan ayah anda meninggal ,lemas di laut sbb tsunami..pastu ada kwn anda lukis kartun,karikatur ayah anda tengah berlari sambil dikejar tsunami(mcm kartun tuu..)...anda marah x??ke x kisah..sbb tu membuktikan kekuasaan Allah??..x perlu nk lukis mcm tu..semua orng islam ptt percaya Allah tu Maha Berkuasa...apa la bengong pelukis nie..

    BalasPadam
  11. kalau tak tersebar kat luar negara takpe ...ni sampai cnn pon kecoh..org luar mane tau kebesaran Allah ... patut lukis gambar pemimpin yg gile kuasa, mkn duit rakyat..org mcm tu yg patut tenggalam dlm perut bumi ngan harta2 dia skali..marah nih!!

    BalasPadam
  12. Its not about that.Memanglah kite tahu Allah yang jadikan semua tu. Tapi perlu ke jadikan bahan jenaka? macamner dgn orang yang Mati kat Penang dulu? Xde orang buat lawak ke? Mati tengah berpesta ke? Just because dia xde kat tempat kejadian tak semestinya dia boleh buat lawak. Kita ada satu bende yang dinamakan 'akal'.

    BalasPadam
  13. http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?bharian

    BalasPadam
  14. yerp2..fb byk helping dlm hal nie..sayer tahu update pasai bf sayer yg ade sendai pon melaluli status fb yg die update.. i2 je care die leh update..sbb talian talipon xleh gune sane..hukhuk

    BalasPadam
  15. FACEBOOK JIKA DIGUNAKAN UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN BAGI SI SOMBONG DAN ANGKUH MEMANG SGT2 TERBAIK...SEBB KITA SEBAGAI RKYAT MEMG TIADA PELUANG LANGSUNG UTK MENYUARAKAN PANDANGAN KITA KPD PIHAK ATASAN...JIKA ADA PASTI DIBODOH2 KAN...TP DENGN SOCIAL NETWORK NI, OIHAK2 TERTENTU TIDK BOLEH BERTINDAK SMBIL LEWA...KRN ITU JUGA KERAJAAN SEDANG MEMBINCNGKAN SAMADA MAHU MENGHARAMKAN ATAU MENGEHADKAN PENGGUNAAN SOCIAL NETWORK TERUTAMA FB ATAU TIDAK....KERANA TKT KENYATAAN AKAN TERSEBAR....

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...