Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 10 Januari 2011

Amaran keras : Penyokong Hadi Awang jangan berlagak!

Adooiii terkilan aku baca satu laporan berita pasal aduka kena ketuk dengan penyokong hadi baru2 neh. Tak agak2 dah orang yang buat macam tue kat aduka. Apa benda lah yang dia buat sampai kurung2 dia plak. Salah ke dia nak jumpa Hadi Awang dan menuntut beberapa penjelasan? Yang sampai nak halang dan kurung dia watpe? Spesis rejim ala zionist umno plak aku tengok. Kalau dulu dok heboh kutuk2 umno tp kalau neh perbuatan penyokong pas apa ada beza?

Bukan aku nak backup aduka tue. Siyes. Aku tahu setiap tindakan mesti ada asas. Asas dia kena kurung sebab nak tanya Tuan Guru Hadi Awang beberapa soklan. Kenapa dia nak tanya? So hak dia lah dah dia sokong PAS kan? Nasib baik dia berani nak tanya depan2 daripada fikir benda yg bukan2. At least dia ada keberanian. Yang keberanian dia kemudian nya disekat2 pula. Bangang betul penyokong hadi awang. Ada aku kesah?

Ya, ya aku tak salahkan Tuan Guru Hadi Awang sekarang neh. Aku bersangka baik. Aku percaya Tuan Guru tak tahu. Kalau dia tahu, aku rasa tak wujud insiden tersebut. Memandangkan penyokong2 tuan guru Hadi Awang yang buat bangang, maka layaklah penyokong tuan guru Hadi Awang gak yang kena bidas.

Sebenarnya dah agak lama aku baca dan sering kali ternampak penyokong2 yg taksub hadi dan taksub nasha neh bersepah memaki hamun sesama geng sendiri kat blog2, terutamanya blog tulang besi. Aku bukan nak marah ke apa, aku faham niat korang. Tapi penyampaian korang tue melampau2 sampai babitkan hal2 peribadi dan kain dalam blogger tue watpe NGOK!

Caci maki jangan cakaplah. Penuh blog tue dengan maki hamun sesama ahli pas. Wat malu aje. Kalau dah member sama member apa salahnya cakap baik2? Kalau dah tulang besi salah, aduka taruna salah then balas lah guna hujah balik. Orang tue bagi hujah, korang plak bagi maki. Spesis ikut perangai rejim zionist umno. Aku taknak nanti tak pepasal PAS yang dapat nama buruk disebabkan tindakan beberapa penyokong ala-kipas-susah-mampus yang beria2 taksub segala bagai. Konon takley tegur tuk guru lah apa lah.

Come on lar. Tuk guru pun manusia. Hadi awang manusia. Nik Aziz manusia. Nasharuddin isa manusia. Nasrudin Tantawi pun manusia. So kalau ada perkara2 yg ahli2 PAS rasa tak selesa dan mereka nak tegur, biarlah mereka tegur. Yang sampai korang nak halang kebebasan PENYOKONG/AHLI PAS saling tegur menegur perbuatan pemimpin kenapa? Pada awal nya aku yang mengikuti benda neh dah tengok banyak kali, tulang besi tegur cara baik. Aku ulang semula..
cara baik. Lama kelamaan dia hilang sabar tue pasal terkeluar segala bagai perangai amarah dia kat blog. Mana tak marah kalau asyik kena provoke je? Kalau aku, mau naik setan.

Benda neh simple je beb. Small matter. Aduka ada benda tak puas ahti kat Hadi awang. Tulang besi pun sama. Memang secara ikhlas aku pun ada yang tak berkenan dengan Tuan Guru Hadi Awang haddle beberapa isu kepimpinan. Ustaz Nasha tue pun sama. Bukan aku nak kondem dia. Cuma dia punya suara entah dah berapa tahun aku tak dengar. Asyik2 muka sama je yang melalak buat kerja. Kalau tak Dr. Lolo, khalid samad, habis2 Tuan Guru Nik Aziz yang kena kutuk dengan penyokong2 seberang sana. Ikut logic, muka2 yg paling banyak bidas kerajaan tentulah muka2 tue yg paling banyak kena kutuk.

Tapi yang nama HADI AWANG dan USTAZ NASHA neh jarang sekali aku nampak kena balun ngan puak2 seberang sana. Habis2 pun isu amanat hadi awang. Yang lain?Haram.. macam tidur je. Meneruskan warisan paklah ke? Jangan sampai nanti jatuh terduduk baru nak menyesal beb. Terengganu dah hilang. Pengalaman dah dapat. Cuba amek iktibar sket. Nasihat orang tak seme buruk dan teruk. Tapis lah. Yang mana baik, collect. Yang mana buruk, reject. Jangan tolak seme. Suara ahti penyokong/ahli PAS adalah suara ahti rakyat marhaen juga.

Bukan nak tuduh ada pakatan PAS - UMNO. Takde. Cuma nak peringatkanlah. Kalau betul ada niat nak gabung dengan umno cakap terus terang. Supaya kami seme boleh buat pilihan tepat. Kalau takde pakatan UMNO-PAS pun kena cakap terang2 gak. Bukan apa takut salah faham. Aku tahu perang saiko maiko neh. Pernah aku terfikir saja umno saiko dari dalam bagi PAS berpecah. Maybe dorang taknak attack hadi dan nasha untuk bagi suspicious kat penyokong2 pr. Pernah. Mmg pernah aku terfikir. Tapi bukan seme fikir cam aku fikir. Yelah, pasal dah macam tak nampak langsung Nasha dan Hadi bersuara ble umno menyerang pas bertubi2? Wat de hell!

Balik2 nik aziz, nik aziz, nik aziz. Balik2 husam, husam, husam. Balik2 khalid, khalid, khalid. Balik2 mahfuz, mahfuz, mahfuz. Balik2 azizan, azizan, azizan. Balik2 tantawi, tantawi, tantawi. Apa dalam PAS dah takde ke tokoh kepimpinan yg layak bersuara untuk BIDAS segala bagai fitnah UMNO? Kalau macam tue, undur diri bagi pada mereka yang layak. Dan yang layak ialah yang buat kerja.

Belum masuk lagi isu perang propaganda UMNO bilamana tiba2 wujud konon nya dalam PAS ada team DSAI vs team Tuk guru. Satu team memberikan taat setia kepada DSAI. Satu team memberikan kesetiaan kepada tuk guru. Wat de hell! Karut! Marut! Segala bagai macam tue sekali penyokong2 hadi buat fitnah! Erk.. ye ke penyokong hadi? [Neh tanya bai.. tanya je bukan fitnah.. habis2 kuat pun spekulasi aje neh. Heh]

Adoiii benda simple cam neh pun ada yang tak boleh DETECT! Memang dalam PAS ada yang tak suka DSAI. Alasan tak SUKA tersebut sebab imej DSAI yang dah tercalar teruk akibat difitnah oleh UMNO bertubi2. Namun ada juga berita2 yang bukan fitnah. Memang betul DSAI pun ada buat SILAP. At least manusia ini, dari SILAP bangkit untuk tidak mengulangi kesilapan dia lagi. Bukan aku sokong DSAI sangat. Kalau tanya aku pun, aku ada calon lain untuk jawatan perdana menteri malaysia jika PR benar2 mengambil-alih putrajaya. Namun takanlah disebabkan tulang besi menentang HADI and the geng tiba2 dia dilabelkan sebagai orang suruhan DSAI untuk mengucarkacirkan PAS dari dalam? Tapi yelah apa2 pun mungkin berlaku. Kemungkinan tue tetap ada. Aku tak tolak 100%. 50-50 lah. Tapi selagi tuduhan tersebut tak terbukti, tuduhan adalah tetap tuduhan. Dan sehingga kini tak terbukti pun yang tulangbeli agen PKR dalam PAS. Heh. Apatah lagi agen UMNO. Heh

Kepada yang suka sangat maki hamun member2 sendiri, penyokong2 sendiri, ahli2 sendiri patut cermin muka kat cermin masing2 dulu. Ble orang hentam musuh lue segala bagai lue gelak meroyan sakan tepuk tangan gembira lue suka ahti! Tapi ble orang hentam pemimpin lue, segala riuh lue kecoh bagai nak bakar tangan yg mengkritik. Apa neh bhai? Pemimpin takde yg maksum. So jangan taksub. Alang2 mandi biar basah. Alang2 jadi orang islam biar betul. Alang2 nak banteras kezaliman, biar sampai akar umbi. Kalau musuh lue, lue benci ble dia wat zalim, apsal perkara yg sama lue tak buat ble pemimpin lue buat zalim bhai? Adoiii neh la nama nya lue bukan adil. Orang adil tak pandang individu sebagai pengukur. Dia pandang adil sebagai pengukur. Bilamana lue halang orang len bersuara untuk menuntut beberapa keadilan, lue adalah zalim. So ble orang zalim macam lue nak tuntut keadilan, lue ingat orang nak patuh ke bhai? Lue jangan fikir sendiri. Lue ajak member2 yg spesis se-otak lue untuk berfikir sekali. Ada faham? Heh

Ameno : BONGOK punya penyokong yang taksub!

Share this

4 Comments to " Amaran keras : Penyokong Hadi Awang jangan berlagak! "

Kazen berkata...

Sabar bro..bykkn bsabar...mmg satu lumrah tak semua orang suka akan orang itu dan tak semua orang tak suka akan orang itu...

Tanpa Nama berkata...

nak betulkan sket..
ada pemimpin yg maksum di muka bumi ALLAH ni iaitu NABI MUHAMMAD S.A.W...
TQ

Tanpa Nama berkata...

@nak betulkan sket..
ada pemimpin yg maksum di muka bumi ALLAH ni iaitu NABI MUHAMMAD S.A.W...
TQ

Salam,jangan nak tunjuk bangan kat sini,ko ni dah lari dari tajuk,penulis maksud kan pemimpin pas ,ko ingat ko sorang je mengaji agama samdol???len kali paham dulu ayat betul2...ni mesti geng hadi...
overdose telan pil wala'.hehehehe

yg aku tak tahan ayat pak wahab,lawan ulamak yang diktiraf antarabngsa masuk neraka,hahahaha,kalau ulamak dah mcm .....????????

Tanpa Nama berkata...

rileks bro.aduka bukan ahli pas.nk main langgar terkejut jg org kampung itu diorang betindak.aduka pun satu sebelum jumpa TGHH duk maki hamun mau tk berbulu penyokong.kalau wa maki mak bapak lu,ada lu marah atau suka?satu lagi dgn tulang besi.fitnah dlm blog terlampau kuat.so sebelum nk tembak mana2 bro lu baca kedua2 blog yg pro reform dan ulama.sebanarnya wa malas nk layan benda2 hal cam ni.lama bonar dh esey duk follow tp malas nk ambik port.so skang ni depa dh lebih jd terpaksa wa masuk campur.dalam persoalan ni sapa aduka nak terjah2 mebabi buta bro.tgk gambar dia betul2?betul ke dia kena pukul.sempat lg senyum beb.jgn sampai org label dia macam saifol bukhari da.pasal kena kurung dlm bilik.jgn anggap kena kurung cm kena zalim.cuba berprasangka baik bro.

p/s
saper percaya pas ingin masuk pas sama juga percaya anwar meliwat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...