Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 12 Januari 2011

Sultan arah DSAI pulangkan gelaran Datuk Seri.








Cuba tengok petikan gambar di atas. Ada dua petikan kan? Hah, baca betul2 petikan yang dah aku tanda dengan girang ahti. Heh

1. Mula2 Khir toyo membuat kenyataan dalam blog bahawa dia serahkan semula pingat kebesaran datuk seri atas sebab2 di atas.

2. Khusrin bidas kenyataan khir. Dia cakap pingat tersebut sultan yang arah pulangkan.

3. Khir menjawab khusrin. Khir cakap khusrin membuat kenyataan yg boleh membuatkan khir di salah anggap

4. Dalam kenyataan pertama khir, dia cakap pingat tue dipulangkan sebab surat yang dia hantar dah diluluskan oleh sidang dewan. [mana dia tahu?]

5. Dalam kenyataan kedua khir, dia cakap dia taktahu samada ada kena mengena dengan surat tersebut. Kalau dia taktahu, buat apa dia bagitau dia ada tulis surat. Aik.. mau cari pujian kah? Heh [aik dah tak tahu pula, habis tue camne dalam kenyataan pertama dia beria2 yakin macam tahu? ha ha ha]

6. Dalam kenyataan kedua juga, dia cakap memang perkara biasa kalau dia dah di salah anggap. So apa guna dia explain lagi neh? Kalau dah tak kesah kan? Heh

7. Khir siap mention pasal setiausaha sulit sultan. Aik, apa neh beb? Maksudnya setiausaha sulit sultan bagi informasi kat khir ke yang sultan tarik balik gelaran atas sebab2 surat tersebut? Kalau ya, napa khusrin tak tahu? Suka di ingatkan, dalam utusan sekalipun, memaklumkan yang khir hantar surat utk tarik balik gelaran tersebut, so khusrin tak baca ke perkara tue? Khusrin terlepas pandang, ataupun sultan memang tahu khir ada niat di balik perlakuan dia? Heh

8. Ataupun....... setiausaha sulit khir.. erkk silap sultan laporkan kepada khir yang sultan berhajat nak tarik balik pingat tersebut.. kot? Heh

9. Yelah.. dari surat khir tue nampak cam ada apa2 hubungan yg akrab je dengan setiausaha sulit sultan ... ha ha ha

10. So sebelum kena tarik bek berlakon buat2 nak serahkan semula pingat darjah kebesaran kan kan kan?

11. Selama neh pun kalau khir kesah pasal kepentingan rakyat selangor rasanya tak mungkinlah akan rasuah situ sana sini.. kan kan kan? So.. apsal beria2 prihatin nak jaga kesucian pingat sedangkan kesucian akhlak-moral baik di abaikan pula. Heh

12. Kesimpulan nya, semakin banyak cakap, semakin kantoi.

13. Ya, ya saya tahu khir membayar sejumlah wang yang bukan sedikit untuk membina imej sendiri di luar dan di dalam internet.

14. Sebab tue tak hairan kalau amat sukar di lihat bloggers umno totok hentam khir.

15. Walaupun rumah besar menjadi bukti. Dokumen menjadi saksi mereka masih tak boleh tulis penyelewengan khir sebab faktor aku-dibayar-oleh-khir-t0yo.

16. Siapakah individu2 terbabit? Lue orang fikir sendiri, nanti Allah swt akan dedahkan mereka suatu hari nanti. Yang jahat pasti kena dunia ataupun akhirat.

17. Lagipun menerusi kenyataan di atas, aku juga nampak menangkap satu perkara yang fishy. Yelah, apsal dia cakap menyerahkan untuk sementara? Adakah selepas ini dia akan dapat semula pingat tersebut? Heh

18. Bila dah dia cakap macam tue, so adakah ini bermaksud dia bakal lepas dan bakal bebas?

19. Jangan cakap dia tak bersalah. Siyes. Aku hidup kat dunia, akhirat, neraka dan syurga aku tak percaya langsung melainkan aku mendapat khabar dari Allah swt je baru aku yakin dia tak bersalah. Heh

20. And adakah ini wayang / gimmick piliharaya untuk dapatkan selangor semula? heh saya rasa memang macam ya.

Takpe, saya harap rakyat selangor boleh bagi neh kat BN pada pru-13. WOW! Ha ha ha



Ameno : Huizzzhhhh...... boleh ke seseorang tue menipu diri sendiri dia tak bersalah sedangkan dia tahu, kita tahu dan Allah swt lebih tahu dia memang pemberi dan penerima rasuah tegar?

Share this

2 Comments to " Sultan arah DSAI pulangkan gelaran Datuk Seri. "

Azwanshah berkata...

khir toyo ni, huh, rasa sesal dalam hati aku sebab terpaksa sebut nama laknat ni, memang jenis muka tak tau aper itu kemaluan....apatah lagi malu. kalo orang letak kemaluan dia kat atas dahi dia pon dia masih boleh berjalan keliling bandar tanpa rasa segan silu utk menyapa setiap makhluk. dia ni bolehlaa di anggap sebagai anak didik mahathir yang paling top of the line punyer bangsat, selepas itu diikuti dgn dgn mahadzir aperkernama dia yang dok menggeletis kat kedah sana

Azwanshah berkata...

khir toyo ni, huh, rasa sesal dalam hati aku sebab terpaksa sebut nama laknat ni, memang jenis muka tak tau aper itu kemaluan....apatah lagi malu. kalo orang letak kemaluan dia kat atas dahi dia pon dia masih boleh berjalan keliling bandar tanpa rasa segan silu utk menyapa setiap makhluk. dia ni bolehlaa di anggap sebagai anak didik mahathir yang paling top of the line punyer bangsat, selepas itu diikuti dgn dgn mahadzir aperkernama dia yang dok menggeletis kat kedah sana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...