Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 23 Disember 2010

Jangan jeles, Pahang nak bankrupt!!!

Artikel neh takde kena mengena dengan negeri lain. Artikel ini hanya kena mengena dengan negeri Pahang. Bagi negeri Selangor, Pulau pinang, Kedah, Kelantan dan Kuala lumpur mungkin mereka akan sedikit cuak membaca perkhabaran ini. Boleh jadi mereka akan terus mengomel kejelesan. Lantaklah mereka bukan orang Pahang dan tak duduk kat Pahang. Sebab tue mereka tak akan faham sampai bila-bila kenapa Pahang lebih suka bankrupt dengan berboros merata-rata. Heh

Cuba lihat perkara yang saya petik dari sini. Baca baik-baik. Ketika baca sambil makan oren pun boleh juga. Tiada masalah. Tapi bagi negeri selangor, kl, pulau pinang, kedah dan kelantan dinasihatkan jangan berbuat demikian. Takut tercekik biji oren. Mereka kan suka jeles yang amat.


“Dalam laporan Ketua Audit Negara menyebutkan tentang pemasangan papan tanda tandas di Rumah Rehat Bentong dituntut dengan jumlah RM871 sedangkan audit menjelaskan pada harga pasaran barang tersebut hanya berharga RM65.
“Begitu juga dengan tuntutan set sofa yang pada nilaian pasaran cuma berharga RM990 telah dituntut sebanyak RM3,530. Lebih mengejutkan dalam laporan itu ialah tuntutan set lampu yang pada harga pasarannya cuma RM9,200 tetapi telah dituntut terlalu tinggi sehingga berjumlah RM38,700. Dan banyak lagi item lain,” jelasnya.
 
Roslan juga dalam laporannya menggesa SPRM menyiasat bagaimana kerajaan negeri membuat syarat perjanjian pinjaman yang tidak menjamin kepentingan kerajaan melalui terma perjanjian pinjaman kepada syarikat-syarikat kerajaan negeri seperti Aspa dan PKNP.
“Kelemahan ini telah mendapat teguran keras Ketua Audit Negara. Bayangkan tidak ada syarat yang melindungi kepentingan kerajaan negeri sedangkan itu amanah rakyat. Bagi kami, apa yang berlaku merupakan kelemahan pengurusan mega yang boleh menjerumuskan kerajaan negeri kepada suatu keadaan yang terdedah kepada penyelewengan dan kebankrapan,” tambahnya.

Dah baca? Bagus. Tahniah. Ini memang betul-betul holiaw! Eh silap. Beeer-end liow! Perkara di atas ialah perkara yang biasa bagi negeri Pahang. Memang betul ramai juga penyokong PR yang marah bila dapat tahu perkara di atas. Tapi rileks larh! Jangan lah jeles terus menerus. Apa yang BN buat neh cuma perkara biasa-biasa je. BN jual tanah-tanah johor kat singapore pun takde sapa yang heran. Sedekahkan dua telaga minyak kat brunei pun kita orang buat donno. Alar kecoh gila penyokong pakatan rakyat neh. Habis di heret ke SPRM. Cis. Harap-harap bebas macam kes Perwaja steel dan eric chua. 

Apa yang BN buat kat pahang bukanlah 'big deal' sangat kalau dilihat melalui perbelanjaan berhemah di atas. Selama ini pun Pahang selalu bersukaria mengondolkan tanah-tanah hutan dan meleburkan tanah-tanah di Pahang kepada kroni-kroni berkaitan. Rakyat tutup mata je. So takan yang ini rakyat nak melalak tak tentu pasal kan?

Itu cuma perkara kecik aje tue. Cuba fikir sket. Kalau mereka tak pow duit kerajaan negeri pahang, sapa lagi yang akan pow? Lagipun barang semua naik. Petrol pun naik. So mereka pun menaikkan lah harga-harga tersebut bagi nak cover kenaikan harga barang kat malaysia.

BN tak salah. Kerajaan negeri Pahang tak salah. Syarikat kroni yang pow tue pun tak salah. Yang salah rakyat. Ya. Memang betul apa yang saya cakap. Rakyat yang salah. Sepatutnya rakyat yang mengundi BN pada pru lepas kenalah redha dengan kegiatan BN. Nak kata tak promo uishhhh penipu lah sangat tue. PR dah banyak kali tolong promo kat rakyat pasal BN. FOC lagi tue. BN = Barang Naik!

Tak percaya lue tanya penyokong2 PR sendirilah. Even BN tak suruh pun dorang promote tapi dorang tetap promote untuk BN. Mungkin dalam diam PR menyintai BN kot. Sebab tue habis-habisan dok promote BN = Barang Naik. WOW!

Cuba korang tengok printscreen kat atas sekali tue. Korang perasan tak kerajaan tak onlinekan laporan audit mereka sejak 3,4 tahun yang lepas. Agak2 korang kenapa enh? Jawapan dia simple je. Supaya korang tak kena FUCK! Sebelum korang kena FUCK macam kat bawah neh, baik korang dediam dan tutup mata korang je. Kalau dok berani fikir yang bukan-bukan. Tanya yang bukan-bukan. Siaplah korang menteri besar pahang akan FUCK sama lue! Ada faham!!!



  
Klik sini untuk dapatkan FUCK LIVE youtube


Untuk perhatian BN dalam artikel neh bermaksud Barang Naik. Bukan Barisan Neraka ataupun Barisan Nasional. Korang neh tak baik taw fikir bukan2. Aku ketuk kepala kang baru tahu. Heh

Dan saya pasti ramai yang cemburu sebab rosmah berjaya membuang duit sebanyak 4.5 juta untuk perkara yang tah hapa2. Lepak lah beb. Najib orang pahang dan najib sayang bini. Heh.
Dan kalau korang bising lebih2 lagi isu neh, siaplah korang. Nanti adnan calling2 najib dan rosmah tahu lah nasib korang kat mana. Kenal Cee-four? Bukan nama kucing najib lah ngok! Nama bom. Faham? Bom. Heh.
 


Ameno : Kah kah kah Ini memang mee sedap neh. Sedap gila cilok duit rakyat. Kah kah kah.. woitt buat iklan jimat cermat lagi woittt.. kah kah kah!

Share this

5 Responses to " Jangan jeles, Pahang nak bankrupt!!! "

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. woit jgn jeles BN ada bakat prabih harta rakyat, depa bt bisnes nnt kalu dh kaya depa bg la duit tu blk apa la hmpa ni (bila agaknya tu...??? ntah2 x dpt trus) hehehe...sekian...

    BalasPadam
  3. emm..penyelewengan duit rakyat ade di mane2 ajer...contoh tuntutan keraian pegawai2 kerajaan yag pangkat tggi2...konon jer untuk tetamu tp xde bukti..yg ade resit ajer..entah2 g makan dgn family atau hangout dgn kwn2..tu yang sebulan tuntutan keraian SAHAJA bole cecah RM10,000++...oh duit ku untuk korang makan..hahaha

    BalasPadam
  4. Mmg lama dah Negeri Pahang ni"bankrupt"...bukan aje Lapuran Ketua Negara, rakyat negeri Pahang sendiri bolih kira dgn jari-jemari aje yang confirm Pahang dah lama MUFLIS...hanya "the so called pemimpin2" yang main sorok-sorok, dan tak mahu mengaku betapa BEBAL nya mereka menerajui negeri Pahang ni.

    BalasPadam
  5. Innalillahiwainnailaihirojiun

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...