Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 27 Februari 2020

UMNO Tetap Sokong Bubar Parlimen, Dakwa Kos Ketidakstabilan Politik Lebih Mahal..

Asyraf Wajdi Dusuki | KOS KETIDAKSTABILAN POLITIK JAUH LEBIH BESAR BERBANDING KOS PILIHANRAYA

Benar ada yang mengatakan bahawa kos untuk mengadakan Pilihanraya Umum boleh mencecah sehingga RM500-RM600 juta. Jadi buat apa dijalankan di saat negara berhadapan dengan kegawatan?




Namun harus dingat negara sudah mengalami kerugian lebih RM300 bilion sejak Kerajaan PH memerintah, lantaran pengeluaran dana secara besar-besaran daripada Bursa Malaysia oleh pelabur-pelabur dalam dan luar negara. Sentimen pasaran juga tidak menentu kerana Pelabur-pelabur asing terutamanya, mengambil sikap tunggu dan lihat kerana dimomokkan dengan berita peralihan kuasa sepanjang 21 bulan yang lalu.

Dengan kerugian tambahan sebanyak RM43 bilion akibat krisis politik yang akhirnya menjadi kenyataan, ketidakstabilan politik bakal menjadi igauan ngeri para pelabur, apatah lagi mereka menyaksikan dengan jelas perbalahan antara Mahathir dan Anwar sudah sampai kemuncaknya.

Justeru jalan terbaik untuk mengelakkan kerugian lebih dasyat yang akan menggawatkan lagi ekonomi negara, adalah untuk diserahkan kembali mandat kepada rakyat agar diadakan PILIHANRAYA UMUM yang baru. InsyaAllah.

#BubarParlimen
#SelamatkanNegaraku

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...