Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 1 September 2017

Jika Terus Burukkan Imej Parti, Rafizi Akan Dipecat Dari PKR.

Biro Politik PKR dilaporkan mengambil tindakan disiplin dengan memberi amaran kepada naib presidennya, Rafizi Ramli yang mendedahkan perbalahan dalaman parti itu lapor Sin Chew Daily. 
Sin Chew Daily memetik sumber sebagai berkata, Biro Politik PKR memutuskan untuk memberi amaran keras secara lisan kepada Rafizi kerana tindakan serta kenyataannya merosakkan nama baik parti itu.

Rafizi Ramli
“Berdasarkan nasihat (Datuk Seri) Anwar Ibrahim, parti hanya memberi amaran lisan kepada Rafizi ketika ini. Jika beliau terus berdegil, tiada orang boleh menjamin beliau tidak akan dipecat kelak,” kata sumber yang dipetik akhbar itu.
Selasa lalu Rafizi mendedahkan wujudnya rundingan PKR dengan PAS menerusi satu kenyataan media yang dipetik menerusi laman blog pemimpin itu. Rafizi juga mendedahkan berikutan rundingan tersebut, PKR kini berhadapan dengan krisis dalaman yang serius kerana berpecahan di kalangan ahli Biro Politik PKR.
Menurut Rafizi lagi, ahli Biro Politik PKR berpecah kepada dua; sekumpulan mahu meneruskan dasar-dasar yang telah diputuskan oleh Pakatan Harapan manakala sebahagian yang lain, mahu meneruskan rundingan kerusi dengan PAS. Perpecahan di kalangan ahli Biro Politik PKR dilaporkan berlaku sejak Anwar dipenjarakan pada Februari 2015 yang lalu.
Selain satu lawan satu dengan PAS di Selangor, PKR juga dilaporkan akan melakukan rundingan dengan PSM di Selangor bagi memudahkan PKR menang mudah di kesemua kerusi yang ditandingi oleh parti itu.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...