Selasa, 29 Ogos 2017

Guna NGO Kutip Duit Untuk Pecahkan Parti - Latheefa Sindir Rafizi.

Ahli Majlis Pemimpin Pusat PKR, Latheefa Koya semalam memuat naik beberapa status di laman sosial, Facebook miliknya yang dipercayai ditujukan kepada seorang pemimpin kanan PKR.



"Sejak dia masuk-dia sudah bergaduh dengan hampir semua pimpinan utama. Dia lah krisis," tulisnya. Beliau berkata, parti itu hanya menyaksikan 'krisis selepas krisis' sejak itu akibat 'kerja jahatnya', menggesa para pembaca untuk mengingati bahawa dia adalah sebahagian daripada 'geng Ponorogo'.

Ponorogo adalah sebuah Daerah di Jawa Timur, Indonesia.
Peguam itu mendakwa, pemimpin terbabit menggunakan wang yang dikutipnya untuk memecahbelahkan cabang dalam PKR. 

"Yang marah-marah saya sebab 'posting' ini, sila lihat apa yang dibuat oleh barah ini sekarang. "Sekarang ni guna dia punya NGO- kutip duit pastu - dia guna duit ni untuk memecahbelahkan cabang. Bukan untuk memantapkan parti tapi sebaliknya bagi huru-hara sebagai strategi ponorogo," tulisnya.

Dakwanya lagi, pemimpin itu kini sedang mengaturkan agar PKR berpecah menjadi dua. "Dia sedang memaksa parti pecah dua. Dia tak hadir mesyuarat.Tetapi dia berani hanya bagi kata dua melalui media.

"Ini namanya tindakan bacul. Dia bertanding dulu dalam parti - bawa cerita palsu, minta pertolongan dari orang-orang berpengaruh- tetap kena tolak oleh anggota," katanya. Beliau berkata, pemimpin itu pernah mengugut partinya sendiri.

"Dia pernah ugut, kalau dia dipecatkah, disingkirkah, dia akan menang sebab media alternatif sembah dia. “Dia tak dapat kawal Selangor. Dia telah berjanji akan musnahkan dalam apa cara pun. Tengah kotakan janji itu," dakwanya.

Dalam pada itu, Latheefa mengingatkan pembaca bahawa pendedahannya itu, bukanlah bermakna berlaku perpecahan kem dalam PKR.

"Percayalah ini bukan isu dua kem dalam parti, ini isu seorang bertindak seperti barah dalam parti," tegasnya

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...