Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 17 Ogos 2017

Isa Samad Ditahan SPRM, Tak Semestinya Bersalah Kata Menteri.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, penahanan Tan Sri Isa Samad oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak bermakna bekas pengerusi Felda Global Ventures Holding Bhd (FGV) itu bersalah lapor Free Malaysia Today. 

Beliau turut menepis dakwaan sesetengah pihak, termasuk pembangkang kononnya penahanan Isa ialah wayang dirancang Barisan Nasional (BN) menjelang pilihan raya umum ke-14, sebaliknya pembangkang yang bermain wayang. Menteri Wilayah Persekutuan itu berkata, penahanan Isa tiada kaitan dengan Umno dan BN kerana ia dilakukan SPRM. 

Isa Samad

“Mana ada wayang kerajaan? Ini tidak pernah wayang, yang wayang adalah pembangkang, kita akur kepada apa yang dilakukan SPRM. 

“Kalau ada masalah, dia akan ambil tindakan untuk buat siasatan dan saya percaya Isa akan memberi segala bantuan untuk mereka menyiasat apa yang berlaku. 

“Dan memberi kerjasama kepada SPRM bukan bermaksud Isa bersalah, walaupun dia ditahan dalam reman, SPRM sedang menyiasat, jadi dia buat siasatlah,” katanya selepas merasmikan The Park 2 Pavilion Bukit Jalil siang tadi.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...