Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 24 Mac 2017

Azmin, Jangan Jadi Kacang Lupakan Kulit Amaran Muslimat PAS Selangor.

Dato' Seri Azmin Ali umpama kacang lupakan kulit. Merujuk kenyataan terbuka sindiran DS Azmin Ali terhadap Yb Nik Abduh yg tewas dalam pemilihan parti di kawasan Pengkalan Chepa adalah satu tindakan yang mencabar kerjasama politik antara PAS dan PKR yang sudah mula retak dek tindakan pemimpin2 PKR sebelum ini. 

Tweet Yang Menjadi Kontroversi
DS Azmin sepatutnya sedar bahawa keberadaan beliau di kerusi MB Selangor adalah atas cadangan daripada PAS. Kalau nak harapkan daripada parti beliau sendiri, langsung nama beliau tiada dalam senarai. 

Saya bangga dengan Yb Nik Abduh, walaupun beliau tewas dalam pemilihan tersebut tetapi beliau terus istiqamah di dalam PAS. Sikap yang sebeginilah yang sepatutnya ada pada diri setiap pejuang PAS yang ikhlas untuk berjuang kerana Allah bukan kerana pangkat dan kedudukan. 

Dewan Muslimat PAS Negeri Selangor memberi amaran keras terhadap DS Azmin Ali dan PKR bahawa muslimat Selangor akan akur sekiranya parti memutuskan hubungan dengan PKR dan tiada sebarang kerjasama lagi menghadapi PRU 14 akan datang. 

Orang yang lupa daratan tidak boleh dijadikan kawan. Sekali lagi DMPNS memberi peringatan kepada DS Azmin supaya jangan mencabar kesabaran kami dan jangan merasa terlalu selesa dengan kedudukan sekarang. 

DMPNS menyifatkan DS Azmin umpama kacang lupakan kulit dan tidak tahu menilai erti persahabatan sejati. 

Wan Hasrina bt Wan Hassan
Ketua Dewan Muslimat PAS Selangor 
23 Mac, 2017

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...