Khamis, 25 Ogos 2016

Difitnah MP Langkawi, Saksi Debat Di FB Jelaskan Perkara Sebenar.

Gali lubang tutup lubang. Kesian aku tengok MP korang neh. Kalau awal-awal mengaku salah dan tarik balik kenyataan kan senang. Takde la berpening-peningan nak karang penipuan baru untuk kambus penipuan lama.

Beberapa hari yang lepas Ir Nawawi Ahmad wakil rakyat bagi Langkawi membuat permohonan maaf kepada Yang Dipertuan Agong berikutan status FBnya yang menyatakan MO1 itu adalah Agong dan bukannya merujuk kepada Najib.

Namun sebelum itu dirinya telah membuat laporan polis mengatakan telah difitnah dalam isu MO1 dan bertegas tiada keperluan untuk memohon maaf. Dia juga sempat menyalahkan pembangkang dalam isu neh. Padahal dia yang update status tersebut. Selepas membuat laporan polis, dia kemudiannya membuat sidang media. Dalam sidang media berkenaan dia mengatakan semua ini berpunca daripada soalan Allan Nor.

Allan Nor bertanyakan siapakah MO1 dalam laporan PAC. Oleh kerana dalam laporan PAC berkenaan siasatan 1MDB yang dibentangkan kepada umum dalam beberapa bulan yang lepas tiada ditulis tentang MO1 makanya MP tersebut sekadar menerangkan secara perlembagaan kepada Allan Nor tentang siapakah yang dimaksudkan sebagai MO1. Tiada kaitan langsung dengan DOJ.

Ini adalah kenyataan Ir Nawawi yang dipetik menerusi satu rakaman video. (rujuk sini).

Dan berikut ialah statement pembetulan dari tuan punya nama, Allan Nor ;

Untuk penjelasan dari PC Dato Nawawi petang tadi, disini saya jelaskan segala perbahasan kami berdua.

Pada 16hb Aug pukul 12.14pm saya ada komen posting Dato Nawi berkenaan DOJ dan scandal 1MDB didlm Page Dia itu.. Pertanyaan saya kepada dia ialah dua perkara

1. Siapakah MO1.

2. Siapakah Mr 117 dlm Lapuran PAC report itu.

Jarak antara MO1 dengan Mr 117 dlm lapruan PAC itu, ada perkataan DAN bermaksud 2 pertanyaan.

Jawapan dari Dato Nawi juga ada dua jawapan seperti dia komenkan. Dan selepas jawapan Dato Nawi saya masih bertanya Dato, adakah Dato bacakah laporan DOJ itu, kenapa YDPA ada tali persaudaran dgn Reza Aizz..

Sebelah petang saya lihat balek posting itu sudah dipadamkan dan mengubah ke perkara lain..

Persoalan disini kalau hendak membuat penerangan jgn memburuk atau mengata saya seorang yg jahat dan baru kenal saya seminggu sedangkan kami sudah berbahas selama 3 bulan dahulu..

Disini saya lampirkan keratan print screen penuh saya tanpa diedit oleh sesiapa...


Selamat memahami dan BERSATU kita semua... Cuba lihat anak panah yg saya tandakan dan waktu masa perbahasan kami yg sebenarnya...


Allan Nor
---------

Suka hati malaon tu je nak konar baring sana sini. Taknak mengaku salah lagi tu. Sanggup dia cipta alasan karut2 demi nak menyalahkan orang lain. Akaiii.

Dalam pada itu juga Ir Nawawi korang neh sememangnya mengalami tekanan mental yang amat dahsyat disebabkan isu neh.

Tengok respon-respon dia pada pengkritik ;



Paneh ahti member. Sampai kepala banakan orang. Wakil rakyat apetah perangai macam neh. Komunikasi zero. Perkhidmatan pun zero. Pun ada orang sokong lagi. Bengappp.

Yang tak boleh blah tu beria plak dia kata soalan Allan Nor tu ada kesilapan besar. Macam bangga-bangga je kekonon boleh gunakan point tersebut untuk spin dan bersihkan diri dari masalah neh. Tak sedar-sedar lagi tu orang dah siap printscreen awal-awal. Bukti semua complete. Hujah padu takde cacat cela. Kita dah bagi kronologi baik punya yang kita explain berdasarkan situasi sebenar. Menyempat lagi malaon neh nak spin. Macam la orang cuma baca apa yang dia tulis dengar hanya apa yang dia kata. Bangang ke ape.

Kahkahkahkahkahkahkah!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...