Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 16 Jun 2016

Warkah Kedua Anwar - Cerita Benar Atau Sekadar Konspirasi?

Aku rasa ada something yang tak kena dengan penyebaran laporan berita tentang surat kedua Anwar Ibrahim.

Ini sekadar telaah aku je. Aku mungkin salah mungkin betul dalam sangkaan aku neh.

Pertama sekali, aku rasa pelik dengan laporan The Star tentang surat kedua Anwar. The Star media pro kerajaan bukan pro pembangkang dan apa ke hal pula sumber PKR nak memaklumkan kepada The Star bahawanya Anwar Ibrahim telah mengirimkan warkah kedua kepada pimpinan PKR berhubung isu kerjasama dengan Mahathir Mohamed.

Media rasmi parti ada. Media alternatif pro pembangkang sikit punya banyak. Kau pergi dedahkan kat wartawan The Star, tak rasa pelik ke beb? Kemudiannya portal2 pro UMNO, blog2 pro UMNO petik dan sebar laju2. Lebih laju dari geng2 yang tegar pembangkang sendiri. Ini pun satu kepelikkan gak bagi aku.

Rujuk laporan The Star kat sini.

The Star update pada 14 Jun 2016 jam 6 petang lebih. Malaysiakini lapor pada sebelah malam dan juga pada keesokan hari selepas mendapat maklum balas dari Shamsul Iskandar. Shamsul Iskandar mengesahkan menerima warkah dari Anwar Ibrahim dan laporan berita The Star menyebut bahawanya ia berhubung keaktifannya bersama GERAKAN SELAMATKAN MALAYSIA bersama Mahathir.

Wan Azizah pula mengesahkan tidak tahu menahu tentang kewujudan surat kedua.


Begitu juga dengan Azmin Ali.


Aku boleh faham jika betul la Wan Azizah taktahu menahu langsung bab surat kedua tu. Tapi kalau Azmin tatau memangla kelakar. Shamsul tu pengikut Azmin kot. Mana mungkin dia tak lapor kat boss dia jika sungguh Anwar hantar surat kepada dia kan?

Yang aku pelik ialah ada something off dengan penyebaran isu surat kedua neh tapi tatau apa dia.

Jika nak kata Shamsul dan Azmin nak sabotaj PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar, macam tak logik pula.

Jika nak kata ianya fitnah UMNO pun tak logik juga.

Pendek kata ada something yang meragukan sedang berlaku di belakang tabir. Dan-dan je Anwar hantar surat ke Shamsul (kenapa mesti Shamsul, adakah Anwar perhatikan aktiviti Shamsul 24 jam sampai dia tahu Shamsul buat apa, ke mana dan aktif gila dalam GERAKAN SELAMATKAN MALAYSIA, rasanya Anwar macam tu ke? Hehe. Tambahan pula, watak Azmin, Mat Sabu dan Lim Kit Siang lebih menonjol bersama GSM berbanding Shamsul yang diperlihatkan sebagai pak turut, melainkan Anwar nak sound Azmin tapi gunakan Shamsul sebagai kiasan) time-time PRK dah nak dekat neh. Kalau diperhatikan ianya takde la mendatangkan apa-apa impak sangat pun memandangkan sokongan terhadap Anwar dah berkurangan sejak2 Kajang Movie 'idea bernas' Rafizi Ramli berjaya difilemkan di Malaysia pada suatu ketika dahulu.

Tetapi sedikit sebanyak ia mungkin akan membuatkan penyokong2 PKR yang tegar Anwar rasa bengang dengan pimpinan PH yang bersama Mahathir dalam GERAKAN SELAMATKAN MALAYSIA. Tetapi berapa percent sangatlah jumlah mereka tu dalam keseluruhan pengundi2 di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Aku rasa, ada baiknya si Shamsul Iskandar Akin dedahkan surat tersebut kepada umum. Jika tak dedahkan aku akan anggap palsu. Ini disebabkan cara pendedahan melibatkan unsur2 UMNO.. benda2 related dengan UMNO neh yang kadang2 suka buat aku jadi was-was.. aku bukan kisah pun depa nak guna media UMNO macam Chegu Bard tu. Aku faham gak kadang2 kenapa. Tapi untuk sumber dalaman PKR menggunakan media THE STAR.. ini memang pelik beb. Pelik. Jangan2 sumber dalaman PKR tu dah berUG dengan UMNO dalam diam-diam kot. Yelah, benda2 macam neh kan patutnya menjadi kerahsiaan. Apesal beria-ria nau kau nak dedahkan time2 PRK neh beb? Takan tak boleh tunggu selepas PRK? Hah.. tu yang buat was-was aku makin membuak2 neh..

Fikir-fikirkanlah yew.

KAHKAHKAH..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...