Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 4 Jun 2016

Potong Kek Guna Keris Panjang, Hadi Awang Diejek Netizens.




Overkill. Seriyus overkill. Aku tak boleh hadam tindakan Hadi potong kek guna keris panjang. Dua tiga kali aku gosok-gosok mata. Nak pastikan apa yang aku lihat itu adalah Hadi. Dan yes. Itu memang Hadi. Siapa la yang manage & planning event neh dalam muktamar yer. Takan takde otak nak fikir yang tindakan Hadi akan mengundang kritikan. Hadi itu digambarkan sebagai agamawan. Apakah agamawan sesuai disuruh potong kek gunakan keris panjang? Sesuai ke dengan imej dia? Hadoi..

Dikala TITM buat relax je berbaju melayu sampai ramai orang puji sebab segak & berjaya buat masyarakat tertumpu ke perjalanan muktamar si Hadi pula pergi overkill dengan buat kerja emmmm.. entah siapa la yang nasihat Hadi tu..

KAH KAH KAH...

Ya, tak salah juga. Potong kek guna keris panjang. Bukan berdosa juga. Tak pula tergelincir akidahnya. Btw. Dengar kata Hadi sebut tergelincir akidah kalau tak taat pada PAS. Laporan oleh The Malay Mail. Aku baca kat sana. Betul ke tu? Sejak bila PAS jadi agama neh? Takpa letak tepi. Kita tunggu je penjelasan Hadi. Kalau ada rakaman sedap sikit nak mengulas beria.

Tapi walaupun ianya tidak salah ianya kelakar. Betul-betul kelakar. Dari agamawan nampak macam badutwan pula. Ko nak serap serba sedikit budaya melayu dalam muktamar kali ini bagi mengimbas kembali sejarah melayu tak salah, tapi buatla betul-betul.

Keris bukan guna untuk potong kek.
Lagipun mana ada keris panjang macam tu.
Keris tu simbol perlawanan, pertahanan diri & alat untuk melindungi diri dari musuh.

Sepatutnya kau amek keris tu ko cucuk gambar muka Najib lagi bagus. Simbolik tu simbolik. Nak 'bunuh' korupsi, salahlaku, penyelewengan & pemborosan dalam kerajaan najib.

Ini pergi 'tikam' kek. Apa barang. Dulu ke sekarang ke takde orang potong kek guna keris panjang ke pendek ke. Memang takde. Sebab2 orang tak pernah buat ialah kerana orang malas nak buat kerja bodoh. Tapi Hadi entah la. Lue fikirlah sendiri..

KAH KAH KAH

Btw, ini betul2 ka MP Langkawi p troll Hadi? Aku sekadar bertanya je. Sebab aku nampak dorang siap sebarkan gambar2 neh juga masa kutuk2 dan troll2 Hadi. Kekononnya dia sindir Hadi. Entah ye entahkan tidak..



Tapi kalau ya aku tumpang gelak je la.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...