Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 1 Mac 2016

Walaupun Banyak Benda Salah, Kita Akan Pertahankan Ketua - Nazri Aziz.

Patutlah.

Dia dilaporkan membuat pengakuan tersebut dalam satu wawancara khas lapor FMT.

Baca sat ;
“Saya cukup confident Umno okay. Takkan biarkan individu mempengaruhi hancurkan pimpinan Umno sepertimana yang cuba dilakukan Muhyiddin, Shafie, Mukhriz dan Mahathir sekarang ni. Saya harap mereka keluar partilah,” katanya kepada FMT dalam satu wawancara Ahad lalu.
Mahathir semalam mengisytihar keluar parti buat kali kedua sejak 2008 dan berharap Muhyiddin menyertai beliau membentuk satu “kumpulan teras”.
Anaknya, Mukhriz, dijangka akan mengikut langkah bapanya, menurut pimpinan UMNO dan penganalisis.
Nazri turut mencucuk Muhyiddin dengan menzahirkan rasa ‘kagum’ pada Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pagoh, Ismail Mohammed yang bingkas pertahan ketuanya sebaik digantung MT.
“Muhyiddin kena belajar dengan dia (Ismail). Dia pertahankan ketua. Saya tak nak marah dia. Itu kita buat zaman Mahathir dulu, walaupun banyak benda salah kita defend (pertahankan).”
“Kita jangan ambil tindakan kepada dia. Kita faham dia makan dari tangan Muhyiddin. Dari semangat dan kesetiaan kepada ketua itu bagus; jangan marah dia. Saya admire (mengkagumi) dia.” (rujuk)

Jika dulu-dulu dia defend Mahathir walaupun banyak benda salah yang Mahathir buat, pernah defend Pak Lah, dan sekarang beria defend Najib, ini bererti tak mustahil dia defend ketuanya kerana ketuanya bukan kerana dia peduli samada benda yang dia defend tu betul ke salah ke apa ke kan?

Kenyataan tersebut menampakkan perangai dan pemikiran dia. 

Lepas neh kalau dia menang lagi kawasan parlimen, memang sahla pengundi2 dia bangang. 

Cuba baca kenyataan dia yang dia sebut 'makan dari tangan Muhyiddin'. Itu pun satu shaykai gak tu. Menampakkan yang dalam UMNO unsur-unsur kronisme, favorisme memang kuat. Tak payah nak kata kita tuduh-tuduh ke fitnah-fitnah ke, ia jelas terbukti dari statement menteri kau sendiri.

Dan sekarang neh. Pelbagai jenis portal pro Najib, secara berkumpulan kutuk, kritik, maki dan hentam Mahathir selepas Mahathir isytihar keluar UMNO disebabkan UMNO dah jadi parti Najib.

Kalau lepas neh korang nampak menteri2 dok bekap Najib disebabkan tindakan Mahathir tu mungkin menteri2 tu makan dari tangan Najib agaknya kot. Tak gitu ke Nazri?

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...