Rabu, 6 Mei 2015

Inila Taska Orang Asli Yang Sangat Buruk, Daif Dan Teruk.


Kemenangan di Rompin sudah pasti. Majoriti berkurangan sangat banyak. Tetapi BN menang tetap menang. Undi protes pun tak guna juga sebab kemenangan berpihak pada BN. Apa yang penting ialah kemenangan. BN menang. Faktanya begitu. Hakikatnya begitu. Nak bangga sebab berjaya reduce majoriti pun tak guna. Kerana fakta kesnya, BN berjaya kekalkan kerusi tersebut. Ini yang paling penting.

Aku bukan nak ulas bab itu.

Cuma aku nak bagitau kumpulan orang2 asli disitu.

Di Rompin, BN dah terbukti menang. Sahih.

Maka, lihat la gambar di atas. Sehari sebelum disahkan menang. Itulah taska orang asli. Dengan lalang memanjang. Bumbung pun teruk. Dinding siap berconteng lagi. Macam taska kena tinggal pun ada. Macam mat gian dah jadikan port pun iya juga.

Bukan aku tak pernah ke taska. Dan bukan juga ramai rakyat Malaysia tak pernah jumpa taska. Taska yang dalam erti kata taska usah kata lalang, rumput nak tumbuh panjang sikit pun mustahil. Sebab memang berjaga la persekitarannya. Budak2 nak bermain kan.

Apatah lagi tempat itu dipijak-pijak orang.

Taska berconteng2?

Lagi mustahil nak mampos.

Tak pernah seumur hidup aku jumpa. Kalau budak2 conteng ya. Itupun guna pensel kaler. Ini kau semua tengok gambar di atas. Pergh. Sadis nak mampos.

Betul ke taska orang asli macam tue? Kalau ya. Laju2 la minta peruntukan untuk baikpulih taska buruk korang.

Memang buruk nak mampos. Permata pun dapat peruntukan juta2. Takan taska orang asli takde peruntukan langsung. Betul tak?

Kalau la itu taska.

Kalau itu bukan taska, maka tempat siapa yang geng2 BN bersihkan?

Port geng2 dadah lepas ketagihan ka?

Gila. Kalau betul memang gila. BN sekarang sokong geng2 penjenayah pula. Ingatkan nak lupus atau hapus. Rupa2nya siap tolong potong rumput lagi. Sehati sejiwa la kot. Itu sebab dia tolong2 ye.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...