Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 24 September 2014

Menteri Dedah Rahsia - Kerajaan Tanggung 3 Bulan Kehidupan Setiap Rakyat Malaysia.

KEPALA HOTAK KAU BERJAMBUL!

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Kan aku dah jujur je tue.

Mendapat la kau Ahmad Maslan. Saja cari marah orang.


Dia kata ;

Pelbagai subsidi dan bantuan yang diberikan kerajaan persekutuan Barisan Nasional (BN) sepanjang tahun memudahkan kehidupan rakyat terutama mereka yang memiliki tanggungan keluarga yang besar, kata Datuk Ahmad Maslan.

Timbalan menteri kewangan itu berkata, jika dijumlahkan semua keseluruhan bantuan dan subsidi yang diberikan kerajaan maka rakyat hanya perlu mencari mata pencarian selama 9 bulan dan selebihnya ditanggung BN.

"Jika kita campur Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), bantuan persekolahan, subsidi minyak, diesel‎, tepung, beras dan gas memasak, pada saya tiga bulan kehidupan kita ini ditaja oleh kerajaan BN dalam masa setahun.

"9 bulan sahaja kita cari kehidupan kita dengan kerja-kerja yang kita ada sekarang. Malam ini saya buka satu persatu.


"Bukan ingin mengungkit tetapi mengingatkan kita mempunyai kerajaan yang baik, bertanggungjawab dan menjaga rakyat," katanya ketika berucap di hadapan kira-kira 100 masyarakat Siam di Wat Machimaram malam tadi sempena kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor. -TMI-



Hak ala Ahmad Maslan. Agak2 la kau nak buat citer bohong pun.

- Perkataan ditanggung BN itu mislead.

- There is no such thing as ditanggung BN pun.

- Rakyat bayar cukai.

- Selepas membayar cukai, there is something la yang kita harap as return. Betul?

- Untuk apa kita membayar dan membayar kalau takde faedahnya pada diri kita?

- Contoh, kita beli makanan, kita nak makan, kita bayar harga makanan tue. Kita dapat makanan, kenyang sebagai return, yang jual makanan dapat duit as pengganti kepada makanan yang dia bekalkan. 

- Same goes to hubungan kita dengan kerajaan la.

- Kita bayar sesuatu amount secara bulanan, tahunan ikut pendapatan dan kemampuan masing2 ikut apa yang termaktub dalam undang2 negara.

- Dan sebagai balasan kepada pembayaran itu, kita sebagai rakyat harap sesuatu la.

- Macam bayar road, harap jalanraya lancar. Tapi apa lancau. Jalanraya berterabur. Yang bayar roadtax 1 Malaysia tapi kat sesetengah tempat jalan tar pun takde. Lahanat apa kau neh melayan rakyat secara bias.

- Sebab tue bila Ahmad Maslan kata kerajaan kita tanggung rakyat selama 3 bulan, itu tak betul. Ayat mislead gila. Bangang. Awak tue menteri. Berfikir la seperti seorang menteri. Opss silap. Salah aku. Ini Malaysia kan. So menteri2 Malaysia memang fikir macam neh. Aku silap nasihat la plak.

- Tanggung guna duit yang rakyat bayar pun nak rasa bangga. Pelik aku.

- Dalam erti kata lain, punya la banyak yang rakyat bayar sampai tertanggung kehidupan mereka selama 3 bulan, lepas tue sampai pemimpin2 boleh joli sakan naik jet p sana sini, lepas tue sampai pemimpin2 boleh terlibat dalam skandal rasuah, projek gajah putih, rugi billion2 pun takpe macam skandal PKFZ sebab banyak sangat rakyat bayar neh. 

Sudah la bayar banyak2. Lepas tue nak naikkan itu ini lagi. Hantu punya kerajaan. Menyusahkan orang aje. 

Sepatutnya ayat yang tepat ialah RAKYAT TANGGUNG MENTERI SELAMA 12 BULAN SETAHUN, SETIAP SATU HARI DALAM TIAP2 TAHUN SELAMA KORANG BERKHIDMAT, KORANG PONTENG PARLIMEN PUN GAJI BERJALAN, KERJA TAK LA BAGUS MANA, TAPI ELAUN APA SEMUA NAK, AP DAPAT, RUMAH LOAN PUN MUDAH, RAKYAT PUN TAK KECOH2 P MASUK TV MENGUNGKIT ITU SEMUA, LAGI MAO CAKAP BANYAK SEMBANG KENCANG DENGAN RAKYAT PASAL 3 BULAN YANG MANA ITU PUN KITA ORANG TANGGUNG GUNA DUIT KITA ORANG BALIK. BUKAN GUNA DUIT KAU PUN. KECOH LA KAU AHMAD MASLAN. KECOH!

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...